• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پدیدارشناسی تجارب معلمان راهنمای کارورزی از طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان تبریز

    (ندگان)پدیدآور
    جعفریان, وحیدهمحمودی, فیروز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    828.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهداف: هدف پژوهش حاضر مطالعه تجربیات معلمان راهنمای کارورزی از اجرای طرح جدید کارورزی در دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی می­باشد. روش: جامعه آماری این پژوهش کیفی شامل معلمان راهنمای کارورزی دانشگاه­ فرهنگیان آذریایجان شرقی در سال تحصیلی1396- 1395بود. 11 نفر از معلمان از طریق نمونه­گیری هدفمند جهت مصاحبه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده­ها از مصاحبه نیمه­سازمان یافته استفاده شد و تا زمان اشباع داده­ها ادامه یافت. پس از ضبط مصاحبه، متن آن­ها تهیه شد. سپس با استفاده از نرم افزار مکس کیودا نسخه 10  (MAXQDA10) مضامین اصلی و مضامین فرعی استخراج گردید. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از روش پیشنهادی اسمیت استفاده گردید. یافته­ها: یافته­ها شامل 5 مضمون اصلی برداشت از کارورزی، نقش معلم راهنما، اهداف و ضرورت، نقاط قوت طرح جدید، پیشنهادات معلمان برای اجرای موفقیت­آمیز طرح طرح می­باشند بحث و نتیجه­گیری: نتایج پژوهش نشان داد که طرح جدید کارورزی باعث تلفیق هرچه بیشتر نظریه و عمل می­شود که مهم­ترین ثمره آن، انتقال تجارب معلم راهنما به دانشجو- معلم می­باشد. همچنین با توجه به اظهار نظر و نتیجه مصاحبه با معلمان راهنما، ایجاد مدارس کارورزپذیر، انتخاب معلمان باتجربه به عنوان معلم راهنما از جمله مواردی می­باشند که توجه و تاکید بر آنها در حین اجرای برنامه­های کارورزی می­تواند منجر به بهبود کیفیت دوره­های کارورزی و افزایش قابلیت و توانایی­های دانشجو- معلمان شود.
    کلید واژگان
    آسیب‌شناسی
    برنامه درسی
    تفکر
    سبک زندگی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    علوم تربیتی،علوم تربیتی دانشکده روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز
    تبریز/علوم تربیتی/برنامه ریزی درسی/دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی/ تبریز/ ایران

    شاپا
    2476-5686
    URI
    https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.424
    http://trj.uok.ac.ir/article_61167.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442501

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب