• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش فعالیت‌های فوق‌برنامه در عملکرد تحصیلی با توجه به نقش میانجی خلاقیت

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, پروینیزدان ستا, فاروق
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.815 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف: بررسی نقش فعالیت‌های فوق‌برنامه در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی با توجه به نقش خلاقیت به‌عنوان متغیر میانجی. روش:‌ تحقیق به‌صورت آمیخته اکتشافی انجام گرفته است. جامعه آماری در رویکرد کیفی تحلیل محتوا عبارت بود از کلیه اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های فوق‌برنامه و نمونه‌گیری آن به‌صورت سرشماری انجام شد، در روش دلفی کلیه متخصصان حوزه علوم تربیتی جامعه مورد مطالعه در نظر گرفته شدند نمونه‌گیری هم به‌صورت هدفمند انجام گرفت و ده نفر از متخصصان علوم تربیتی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. در رویکرد کمی جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش‌آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهر بوکان بود که حجم آن برابر با ۲۲۲۲ نفر بودند، با توجه به جدول مورگان تعداد ۳۴۵ نفر به‌عنوان نمونه و با روش خوشه‌ای انتخاب شدند. داده‌ها از طریق پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور، پرسشنامه خلاقیت تورنس و پرسشنامه محقق ساخته‌ی فعالیت فوق‌برنامه گردآوری شدند.روش‌های آمار استفاده شده شامل: تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی، تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر بوده است. یافته‌ها:‌ فعالیت‌های فوق‌برنامه تأثیر معنی‌داری بر پیشرفت تحصیلی تأثیر داشته و خلاقیت نیز به‌صورت متغیر میانجی باعث افزایش این تأثیر شده است. از بین انواع فعالیت‌های فوق‌برنامه تنها فعالیت‌های هنری و سازمانی تأثیر معنی‌داری بر عملکرد تحصیلی داشتند. از بین مؤلفه‌های خلاقیت، بعد ابتکار تأثیر معنی‌داری بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان داشته است. واژگان کلیدی: فعالیت فوق‌برنامه ، عملکرد تحصیلی، خلاقیت
    کلید واژگان
    فعالیت فوق‌برنامه
    عملکرد تحصیلی
    خلاقیت

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی، واحد سقز، دانشگاه آزاد اسلامی، سقز، ایران؛
    گروه علوم تربیتی، واحد سقز، دانشگاه آزاد اسلامی، سقز، ایران

    شاپا
    2476-5686
    URI
    https://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.464
    http://trj.uok.ac.ir/article_61048.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442490

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب