نقش پایستگی آموزشی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیشبینی تاب آوری تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
یوسف وند, مهدیقدم پور, عزت الهصادقی, مسعودغلامرضایی, سیمیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف ازاین پژوهش نقش پایستگی تحصیلی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیشبینی تابآوری تحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 97 - ۱۳۹6بود.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه لرستان در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل میدادند. نمونه مورد مطالعه 400 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی بودندکه با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها ازپرسشنامههای پایستگی تحصیلی، مکان کنترل، هیجانات تحصیلی و تابآوری تحصیلی استفادهشد. دادهها با روشهای آمار توصیفی و استنباطی تجزیهوتحلیل شد.
یافتهها:یافتهها نشان داد که بین پایستگی تحصیلی، مکان کنترل درونی و هیجانات تحصیلی هیجانات مربوط به یادگیری و هیجانات مربوط به کلاس درس با تابآوری تحصیلی، رابطه مثبت و معنیدار و بین مکان کنترل بیرونی با تابآوری تحصیلی یک رابطه مثبت و غیر معنیداری، وجود دارد.بهطورکلی نتایج حاکی از اهمیت نقش متغیرهای پایستگی تحصیلی، مکان کنترل و هیجانات تحصیلی در پیشبینی تابآوری تحصیلی بود.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: تاب آوری تحصیلیپایستگیتحصیلی
هیجانات تحصیلی
مکان کنترل
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه کردستانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران.دانشیار روانشناسی تربیتی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران.
استادیار روانشناسی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
استادیار روانشناسی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران.
شاپا
2476-5686Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
پیش بینی شکوفایی تحصیلی دانشآموزان بر اساس هوش اخلاقی: نقش میانجی انگیزه تحصیلی، هیجانهای تحصیلی، اهمالکاری تحصیلی، و فرسودگی تحصیلی
حسامپور, فاطمه؛ رضایی, علی محمد (عباسعلی حسین خانزاده, 2023-08-01)مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تدوین مدلی برای تبیین شکوفایی تحصیلی دانشآموزان بر اساس هوش اخلاقی با میانجیگری متغیرهای انگیزه تحصیلی، هیجانهای تحصیلی، اهمالکاری تحصیلی و فرسودگی تحصیلی بود. روش: روش مطالعه حاضر، ...
-
ارائه مدلی جهت تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجیگری جدیت تحصیلی
نقش, سیمین؛ شفیع پور مطلق, فرهاد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-04-20)هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین شیفتگی تحصیلی، خلاقیت تحصیلی و موفقیت تحصیلی با خودشکوفایی تحصیلی مبتنی بر میانجی گری جدیت تحصیلی بوده است. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه این تحقیق ...
-
رابطه بین اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان: نقش میانجی خودنظمجویی تحصیلی
پورعبدل, سعید (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اهمالکاری تحصیلی و سرزندگی تحصیلی با فرسودگی تحصیلی در دانشآموزان با نقش میانجی خودنظمجویی تحصیلی بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر روابط ساختاری (مدلیابی معادلات ساختاری) ...




