طراحی و اعتبار یابی مدل آموزش از راه دور پروژه محور با تاکید بر رویکرد سازنده گرایی
(ندگان)پدیدآور
جهان آرا, عبدالرحیمسرمدی, محمدرضااسمعیلی, زهرهضرابیان, فروزاننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه مدل آموزش از راه دور پروژهمحور مبتنی بر رویکرد یادگیری سازندهگرایی بود.
روش: روش پژوهش تحلیل محتوای کیفی با طرح استقرائی بود. جامعه آماری پژوهش شامل اسناد و مدارکی که از 2000 تا 2016 در زمینه آموزش از راه دور، آموزش مبتنی بر پروژه و رویکرد یادگیری سازندهگرایی در پایگاههای اطلاعاتی منتشر شده است. که از 92 منبع اعم از مقاله، کتاب و پایاننامه 36 منبع به شیوه نمونهگیری نظری نمونه انتخاب شدند. تجزیهوتحلیل داده به شیوه تحلیل تماتیک بهمنظور استخراج مؤلفههای آموزش از راه دور و الگوی یادگیری مبتنی بر پروژه صورت گرفت.
یافتهها: بنابر یافتههای پژوهش در خصوص آموزش از راه دور 8 مؤلفه اصلی و تأثیرگذار شامل مسائل سازمانی، مدیریتی، آموزشی، اخلاقی و فرهنگی، تعامل و طراحی رابط کاربر، ارزشیابی و پشتیبانی شناسایی شد. تلفیق این 8 مؤلفه با الگوی آموزش مبتنی بر پروژه و با تأیید نظر صاحبنظران آموزش از راه دور و طراحان آموزشی، منجر به ارائه آموزش از راه دور پروژهمحور با رویکرد سازندهگرایی شد.
کلید واژگان
آموزش از دورالگوی یادگیری مبتنی بر پروژه
سازنده گرایی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
دانشگاه کردستانسازمان پدید آورنده
دانشجوی مقطع دکتری رشته برنامه ریزی آموزش از راه دور تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نوراستاد گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور تهران
. استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور تهران




