• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی عوامل سازمانی مؤثر بر انتقال یادگیری به محیط کار بر اساس نظریه داده بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    خاکره, فتانهملکیان, فرامرزسعیدی پور, بهمنکاویانی, الهام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    649.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف از این پژوهش، ارائه الگویی برای عوامل سازمانی مؤثر بر انتقال یادگیری به محیط کار بود. روش: پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به‌کارگیری نظریه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری شامل صاحب‌نظران حوزه آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه‌های آزاد اسلامی غرب کشور بود که از طریق نمونه‌گیری هدفمند، 15 نفر از آن‌ها، انتخاب شدند. به­منظور گردآوری داده­ها از مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته استفاده شد و تحلیل هم‌زمان مصاحبه‌ها نیز با استفاده از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی صورت گرفت. یافته‌ها: نتایج تحلیل مصاحبه‌ها حاکی از 25 مؤلفه شامل ساختار سازمانی، قابلیت‌های سازمانی، منابع مالی و کالبدی، فرهنگ تسهیم دانش، فرهنگ تعالی‌مداری،  فرهنگ گشودگی، سیاست‌ها و قوانین سازمانی، ویژگی‌های شغلی، جایگاه سازمانی آموزش، توسعه فرهنگ یادگیری سازمانی، توسعه فرهنگ مشارکت و کار تیمی، نهادینه‌سازی تجربه و خبرگی در سازمان، مدیریت کارراهه، مدیریت عملکرد، بازنگری و پالایش قوانین و مقررات، خلق فرصت‌های کاربرد، ارتقاء تعاملات علمی، ارتقاء جایگاه واحد آموزش، کاهش فرسودگی شغلی، توسعه قابلیت‌ها و خلاقیت کارکنان، افزایش اثربخشی آموزش‌های سازمانی و افزایش موفقیت سازمانی بود که در قالب مدل پارادایمی ارائه شدند.
    کلید واژگان
    انتقال یادگیری به محیط کار
    عوامل سازمانی
    نظریه داده‌بنیاد

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی، واحدکرمانشاه، دانشگاه آزاداسلامی، کرمانشاه، ایران.
    گروه علوم تربیتی، واحدکرمانشاه، دانشگاه آزاداسلامی، کرمانشاه، ایران.
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    گروه علوم تربیتی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران.

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_61039.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442477

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب