شناسایی و اعتباریابی شاخصهای توسعهیافتگی آموزشی دانشگاههای دولتی
(ندگان)پدیدآور
آندش, مهدینوه ابراهیم, عبدالرحیمآراسته, حمیدرضازین آبادی, حسن رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی شاخصهای توسعهیافتگی آموزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران بود.
روش: این پژوهش یک پژوهش توسعهای و کاربردی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه اعضای هیئتعلمی دانشگاههای دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 96-95 تشکیل دادند. برای انتخاب نمونه پژوهش با توجه به حجم جامعه آماری، براساس جدول مورگان، تعداد 400 نفر از اعضای هیئتعلمی این دانشگاهها با روش نمونهگیری طبقهای بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. تجزیهوتحلیل دادهها با آزمون تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی انجام شد.
یافتهها:شاخصها عبارتاند از: شاخص اعضای هیئتعلمی دانشگاه با مؤلفههای فعالیت آموزشی اعضای هیئتعلمی، فعالیت پژوهشی اعضای هیئتعلمی و توانمندیهای حرفهای اعضای هیئتعلمی با 17 نشانگر، شاخص دانشجویان دانشگاه با مؤلفههای امکانات آموزشی دانشجویان، وضعیت تحصیلی دانشجویان و وضعیت پژوهشی دانشجویان با 20 نشانگر و شاخص فرآیند آموزشی دانشگاه با مؤلفههای امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه و وضعیت درآمدی دانشگاه با 20 نشانگر.
کلید واژگان
شاخصهااعتباریابی
توسعهیافتگی آموزشی
دانشگاههای دولتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
دانشگاه کردستانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای دانشگاه خوارزمیاستاد گروه آموزشی مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
استاد گروه آموزشی مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی
دانشیار گروه آموزشی مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی




