بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزش فنی و حرفهای
(ندگان)پدیدآور
رفیعی, مجتبیگلزار, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف:این پژوهش بررسی تأثیر شنود مؤثر بر عملکرد مربیان آموزشگاههای فنی وحرفهای میباشد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است که هدف آن تعین تأثیر شنود مؤثر مربیان آموزش فنی و حرفهای و شناخت چگونگی این تأثیر بر عملکرد آنها میباشد در این تحقیق 6 فرضیه (شامل 2 فرضیه اصلی و 4 فرضیه فرعی ) مورد بررسی قرار گرفته و در آن از دو نمونه آماری استفاده شده است. نمونه اول پژوهش از جامعه آماری مربیان فنی و حرفهای به تعداد 143 نفر در خصوص تعین میزان شنود مؤثر و نمونه دوم پژوهش از جامعه آماری کارآموزان به تعداد 403 نفر از اداره کل آموزش فنی و حرفهای انتخاب شدهاند. برای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامه سنجش شنود مؤثر و پرسشنامه سنجش عملکرد مربیان استفاده گردید که روایی آنها توسط صاحبنظران تأیید و پایایی آنها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تأیید گردید و همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی، روش آزمون t، مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. یافتهها:نتایج تحقیق نشان داد که میزان شنود مؤثر مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفهای بالاتر از سطح متوسط بوده و تأثیر مثبتی بر عملکرد مربیان فنی وحرفهای داشته و این تأثیر بر برخی از ابعاد عملکرد مربیان بیشتر بوده است.
کلید واژگان
شنود مؤثرعملکرد
ارزیابی عملکرد
مهارتهای ارتباطی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه کردستانسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران؛کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور




