میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارتهای موردنیاز تدریس با استفاده از فاوا
(ندگان)پدیدآور
جلیلیان, سهیلاعظیم پور, احسانمحمدی, شرارهمحمدزاده, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارتهای موردنیاز تدریس با استفاده از فاوا بود. روش: این پژوهش با روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیة معلمان مدارس هوشمند شهر چایپاره بود که از بین آنها 154 نفر بهعنوان نمونه پژوهش با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامة محققساخته 25 سؤالی استفاده شد. روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه توسط تعدادی از اساتید و متخصصان حوزه آموزشوپرورش تأیید شد. همچنین از تحلیل عاملی به روش تعیین مؤلفههای اصلی با چرخش متعامد واریماکس نیز استفاده شد. اعتبار آن نیز از طریق آلفای کرونباخ 87/0 برآورد گردید. دادههای حاصل با استفاده از نرمافزار Spss ویرایش 16 و با اجرای آزمونهای توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (آزمون تی تک نمونهای و تی مستقل) تحلیل شد. یافتهها: نتایج نشان داد میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارتهای تدریس با استفاده از فاوا و همچنین میزان برخورداری معلمان از مهارتهای تدریس در طراحی، اجراو ارزشیابی در حد متوسطی قرار دارد. بهعلاوه نتایج نشان داد معلمان زن در برخورداری از مهارتهای تدریس با استفاده از فاوا در طراحی، اجرا و ارزشیابی عملکرد بهتری در مقایسه با معلمان مرد دارند. با توجه به نتایج پژوهش، توجه به اجرای دوره های آموزشی نظری و عملی در رابطه با فناوریهای نوین آموزشی برای معلمان، تحولات تدریس و متناسب سازی آن بسیار مهم مینماید.
کلید واژگان
تدریسفاوا
مدارس هوشمند
معلمان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه کردستانسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه چمران اهواز، ایران؛دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی، دانشگاه تبریز، ایران؛
دانشجوی دکتری برنامهریزی توسعه آموزش عالی، دانشگاه کردستان، ایران؛
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه، ایران




