• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارت‌های موردنیاز تدریس با استفاده از فاوا

    (ندگان)پدیدآور
    جلیلیان, سهیلاعظیم پور, احسانمحمدی, شرارهمحمدزاده, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.067 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارت­های موردنیاز تدریس با استفاده از فاوا بود. روش: این پژوهش با روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. جامعه‌ آماری شامل کلیة معلمان مدارس هوشمند شهر چایپاره بود که از بین آن‌ها 154 نفر به‌عنوان نمونه پژوهش با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامة محقق‌ساخته 25 سؤالی استفاده شد. روایی صوری و محتوایی این پرسشنامه توسط تعدادی از اساتید و متخصصان حوزه آموزش‌وپرورش تأیید شد. همچنین از تحلیل عاملی به روش تعیین مؤلفه­های اصلی با چرخش متعامد واریماکس نیز استفاده شد. اعتبار آن نیز از طریق آلفای کرونباخ 87/0 برآورد گردید. داده‌های حاصل با استفاده از نرم‌افزار‌ Spss ویرایش 16 و با اجرای آزمون­های توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (آزمون تی تک نمونه­ای و تی مستقل) تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد میزان برخورداری معلمان مدارس هوشمند از مهارت‌های تدریس با استفاده از فاوا و همچنین میزان برخورداری معلمان از مهارت‌های تدریس در طراحی، اجراو ارزشیابی در حد متوسطی قرار دارد. به‌علاوه نتایج نشان داد معلمان زن در برخورداری از مهارت‌های تدریس با استفاده از فاوا در طراحی، اجرا و ارزشیابی عملکرد بهتری در مقایسه با معلمان مرد دارند. با توجه به نتایج پژوهش، توجه به اجرای دوره­ های آموزشی نظری و عملی در رابطه با فناوری­های نوین آموزشی برای معلمان، تحولات تدریس و متناسب­ سازی آن بسیار مهم می­نماید.  
    کلید واژگان
    تدریس
    فاوا
    مدارس هوشمند
    معلمان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه چمران اهواز، ایران؛
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه تبریز، ایران؛
    دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی توسعه آموزش عالی، دانشگاه کردستان، ایران؛
    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه، ایران

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_49222.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442412

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب