فلسفه و تاریخ تعلیم و تربیت
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی حاکم بر پژوهش و نقش عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش
(2017-05-22)هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مرتبط با گرایش معلمان به پژوهش در دبیرستان های متوسطه دوره دوم شهر تهران و ارائه راه کارهایی برای ارتقاء میباشد. روش پژوهش این تحقیق توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان متوسطه ...
-
رویکرد اجتماعی بهتربیت اخلاقی در اسلام با نو مفهومپردازی مؤلّفههای دیدگاه دیویی، دورکیم و هابرماس
(2017-05-22)این مقاله در پی دستیابی بهرویکردی اجتماعی در تربیت اخلاقی مبتنی بر دیدگاه اسلام است. بهدنبال این هدف، با روشی تحلیلی بهبررسی دیدگاه دیویی، دورکیم و هابرماس میپردازد و مؤلّفههای اجتماعی از هویّت انسان که، در ارتقایِ ...
-
بررسی انتقادی نظریات ریچارد رورتی و هنری ژیرو در باب پرورش روشنفکر
(2017-05-22)هدف این پژوهش، تبیین و نقد نظریات ریچارد رورتی و هنری ژیرو در باب پرورش روشنفکر است. بررسی مقایسه ای این دو اندیشه، حاکی از آن است که این دو مدل از پرورش روشنفکر دارای اشتراکاتی هستند از جمله محلیت، پرداختن به نقد با هدف ...
-
نسبت مبانی فلسفی رویکردهای آموزش کودکان در جهان غرب و فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان فلسفۀ بومی در جامعۀ ایران
(2017-05-22)در دو دهۀ اخیر، گفتمان تحول در آموزش و پرورش ایران، پژوهشهای زیادی را به خود معطوف ساخته و در سطح حکومتی نیز اسناد زیادی در این راستا تدوین شده اند. در سوی مقابل، کیفیت پایین آموزش رسمی، خانوادههای زیادی را به سمت الگوهای ...
-
واکاوی طبقهبندی علوم و دلالتهای آن برای برنامه درسی
(2017-05-22)حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین نیازمند جاری شدن مبانی این تمدن در سامان تربیتی آن نظام است. برنامه درسی که تحقق اهداف کیفی این سامان تربیتی را برعهدهدارد، بدون توجه به این مبانی و غایات، تربیت را نمیتواند، نظام بخشد یکی از ...



