بررسی نقش دریافتیهای غیر مستمر در رضایت شغلی کارکنان شهرداری تبریز
(ندگان)پدیدآور
رحمانی, وحیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش دریافتیهای غیر مستمر در رضایت شغلی کارکنان شهرداری تبریز انجام شده است. این تحقیق از لحاظ معیار اجرایی، تحقیق کاربردی است. محقق با شناخت تاثیر دریافتیهای غیرمستمر در رضایت شغلی در صدد هموار کردن سیاست گذاری مسئولان در جهت بهبود سطح رضایت شغلی کارکنان میباشد.
روش پژوهش: در پژوهش حاضر در پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و جامعه آماری مورد مطالعه از روش نمونه گیری طبقهای متناسب به شکل چند مرحلهای استفاده شده است. در این تحقیق ترکیبی از روش اسنادی پیمایشی بکار رفته و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات لازم جمع آوری شده است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان شاغل در شهرداری شهر تبریز تشکیل میدهند که طبق فرمول کوکران 130 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. دادههای جمع آوری شده بعد از استخراج و کد گذاری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفته است.
یافتهها: نتایج بررسی 6 فرضیه این تحقیق نشان میدهد که بین تمامی مولفههای رضایت از دریافتیهای غیرمستمر با رضایت شغلی رابطه وجود دارد و این رابطه مثبت میباشد یعنی با افزایش رضایت از دریافتیهای غیرمستمر سطح رضایت شغلی کارکنان نیز افزایش یافته است.
نتیجه گیری: با توجه به مقادیر ضریب همبستگی محاسبه شده برای ارتباط بین متغیرها، همبستگی بین رضایت از خدمات بیمه ای، رضایت از تسهیلات مالی و رضایت از خدمات تفریحی – رفاهی با رضایت شغلی معنی دار گزارش شده است.
کلید واژگان
رضایت شغلیدریافتی غیر مستمر
کار کنان
شهر داری تبریز
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01




