بررسی رابطه بین مدیریت دانش و توانمند سازی روانشناختی منابع انسانی در شهرداری تهران
(ندگان)پدیدآور
اسفندیاری, محمد جوادآدابی, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: توانمندسازی روانشناختی از مهمترین مباحث توسعه منابع انسانی و متأثر از عوامل عدیدهای است که از آن میان میتوان به مدیریت دانش اشاره نمود. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی در شهرداری تهران میباشد.
روش پژوهش: نوع تحقیق کاربردی بوده و از بعد روش توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان ستادی این سازمان به تعداد 5480 نفر بوده است، که تعداد 359 نفر به طور تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدهاند.
یافتهها: از میان مؤلفههای مدیریت دانش، مؤلفههای ایجاد دانش، ثبت دانش و انتشار دانش با شدت تأثیر نتیجهگیری: 95/0 بیشترین تأثیر را بر متغیر توانمندسازی روانشناختی دارا میباشند.
بررسی نتایج نشان داد که مدیریت دانش و مؤلفههای آن بر توانمندسازی روانشناختی منابع انسانی اثرگذار است.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: مدیریت دانشتوانمندسازی روانشناختی
منابع انسانی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2016-05-211395-03-01
ناشر
دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
دانشجواستاد