بررسی رابطه تبلیغات شهری و آگاهی از حقوق شهروندی
(ندگان)پدیدآور
کاظمی, امیرمظفری, شاهیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه و هدف پژوهش: مفهوم حقوق شهروندی از جمله مفاهیم و واژه هایی است که پیشینه و خاستگاهی بس طولانی در تاریخ سیاسی و اجتماعی جوامع بشری دارد در این پژوهش سعی شده با معرفی روش نوینی در آموزش حقوق شهروندی نسبت به این آگاه سازی اقدام شود. هدف اصلی این مقاله عبارتست از: تعیین میزان رابطه تبلیغات شهری وحقوق شهروندی.
روش پژوهش: جامعه آماری در این تحقیق با توجه به سئوال اصلی جامعه آماری 85 نفر از مدیران علمی و اجرایی در امر تبلیغات میباشد که با توجه به نمونه گیری هدفمند 8 نفر از اساتید دانشگاه، 20 نفر از صاحب نظران مسائل تبلیغات در مرکز پژوهشهای بازرگانی و مرکز تحقیقات استراتژیک، 18نفر از مدیران حوزه تبلیغات و 39 نفر از کارشناسان حوزه تبلیغات میباشند. با توجه به محدود بودن جامعه همه اعضای جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند و به روش سرشماری مورد پرسش قرار گرفتند.
یافتهها: یافتههای تحقیق حاکی از اثبات فرضیات مطرح شده در مقاله است بدین معنا که تبلیغات شهری باعث افزایش آگاهی از حقوق شهروندی در شهروندان تهرانی شده است.
نتیجه گیری: تبلیغات شهری باعث افزایش آگاهی از حقوق شهروندی در شهروندان تهرانی شده است.
کلید واژگان
تبلیغاتتبلیغات شهری
حقوق
حقوق شهروندی
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایرانگروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران




