• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت شهری
    • دوره 5, شماره 4 (پیاپی 16)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت شهری
    • دوره 5, شماره 4 (پیاپی 16)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای مدیریتی جهت ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان (مورد مطالعه: محلات شهرداری منطقه سه تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    پورقاسم میانجی, مهدیعزیزآبادی فراهانی, فاطمهاودرخانی, مهدیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    569.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف پژوهش: متغیر فرهنگ عمومی شهروندی از شاخص‌های (فرهنگ تعامل، کسب‌وکار، ترافیک و همزیستی) به دست آمده است. در راستای این اهداف و سؤالات به شناسایی مفهوم فرهنگ عمومی شهروندی در ایران و جهان و بررسی مبانی نظری پژوهش اقدام نموده و نظرات و ایده‌های اندیشمندان دوره‌های مختلف تاریخی و مکاتب مختلف بیان شده است. روش پژوهش: به منظور اجرای پژوهش چهار فرضیه با استفاده از روش میدانی و تکنیک پرسشنامه با حجم 44 سؤال در نمونه‌ای به تعداد ٣٨٤ نفر از شهروندان تهران در شهرداری منطقه 3 در نظر گرفته شده است. یافته‌ها: به نظر می‌رسد میزان فرهنگ تعامل، کسب‌وکار، ترافیک و همزیستی شهروندان منطقه 3 از سطح متوسط بالاتر است. اطلاعات جدول دو بعدی نشان می‌دهد که مردان در مقابل زنان منطقه 3 از فرهنگ تعامل و همزیستی بالاتری برخوردارند (7/74 فرهنگ تعامل مردان در مقابل 6/69 فرهنگ تعامل زنان) (همچنین 91/95 فرهنگ همزیستی مردان در مقابل 8/44 درصد فرهنگ همزیستی زنان)؛ اما در مقابل زنان فرهنگ ترافیک و کسب‌وکار بالاتری نسبت به مردان منطقه 3 دارند (3/81 فرهنگ کسب‌وکار مردان در مقابل 5/84 درصد فرهنگ کسب‌وکار زنان و 9/88 درصد فرهنگ ترافیک مردان منطقه 3 در مقابل 1/92 درصد فرهنگ ترافیک زنان این منطقه). نتیجه‌گیری: فرهنگ تعامل، کسب‌وکار، ترافیک و همزیستی در میان شهروندان منطقه سه در سطح نسبتاً بالایی قرار دارد. همچنین مردان در مقابل زنان از فرهنگ تعامل و همزیستی بالاتر و در مقابل زنان؛ فرهنگ ترافیک و کسب‌وکار بالاتری نسبت به مردان منطقه 3 دارند.
    کلید واژگان
    شهرداری
    راهبردهای مدیریتی
    فرهنگ شهروندی
    فرهنگ عمومی

    شماره نشریه
    416
    تاریخ نشر
    2014-01-21
    1392-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    مسئول مکاتبات
    ندارد
    ندارد

    شاپا
    2228-7868
    URI
    http://ums.srbiau.ac.ir/article_6442.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442152

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب