• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 12, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 12, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه میزان تطابق محتوای واحدهای درسی رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی با مفهوم دیزاین

    (ندگان)پدیدآور
    قربانی, شعبانعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    490.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دیزاین و معادل فارسی آن، طراحی، دارای مفاهیم گسترده ای در رشته های هنر و معماری است. طراحی درصنایع دستی را می توان در سه مقولۀ طراحی ترسیمی، طراحی سنتی و طراحی در مفهوم دیزاین تعریف نمود.طراحی در مفهوم دیزاین به دلیل ماهیت خلاقانه و نوآورانۀ آن از مباحث اساسی آموزش در رشته های هنریاست. استفاده از عنوان کلی طراحی برای مفاهیم مختلف، اغفال و یا بروز تفاسیر شخصی از آن را به دنبالداشته و باوجود درج واژۀ طراحی در عنوان بسیاری از دروس، مفاهیم و انتظارات مورد نظر از طراحی درمفهوم دیزاین در برنامه و شرح دروس به خوبی تبیین نگردیده و بنابراین اخلال در آموزش آن را به دنبال دارد.هدف از این مقاله ضمن ارائۀ تعریف و جایگاه دیزاین، مطالعه میزان تطابق و ارتباط محتوای واحدهای درسیکارشناسی صنایع دستی با مفهوم دیزاین است. نتایج مبین آن می باشد که مقوله طراحی در مفهوم دیزاین دررشته صنای عدستی به خوبی تبیین نگردیده و از لحاظ کمی و کیفی نیازمند بازنگری است. در پایان پیشنهاد هاییجهت بهبود وضعیت موجود آموزش طراحی )دیزاین( ارائه شده است. پژوهش حاضر با روش توصیفی-تحلیلیو با کمک ابزارهای کمی و کیفی صورت گرفته و از مطالعات تطبیقی نیز سود جسته است.
    کلید واژگان
    آموزش عالی هنر
    کارشناسی صنایع دستی
    برنامه درسی
    دیزاین
    طراحی

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2019-03-21
    1398-01-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه صنایع دستی، دانشکاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2008-2649
    URI
    https://dx.doi.org/10.30480/vaa.2019.710
    http://vaa.journal.art.ac.ir/article_710.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441904

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب