• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نامه هنرهای تجسمی و کاربردی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش فرهنگ در تبلیغات بین المللی برند

    (ندگان)پدیدآور
    زیدآبادی, مهرنوشصالحی, سودابه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    801.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده در جهان امروز، هر روزه شرکت‏های بیش‌تری شروع به گسترش فعالیت‏های خود در خارج از مرزها می‏کنند. با توجه به تاثیر انکارناپذیر عوامل فرهنگی بر موفقیت تبلیغات برندها در کشورهای گوناگون جهان، لزوم بررسی نقش فرهنگ و کاربرد آن در تبلیغات تجاری بین‏المللی احساس می‏شود. هدف کلی پژوهش حاضر، تعیین نحوه‏ی به‌کارگیری ویژگی‌های فرهنگی در کمپین‏های تبلیغاتی یک برند معتبر جهانی بوده است. برای این منظور، کمپین‌های تبلیغاتی برند ایکیا به عنوان نمونه‌ی پژوهش در دو کشور آمریکا و چین، مورد ارزیابی قرار گرفته است. معیار انتخاب این برند، دارا بودن بازار جهانی مقبول و توجه آن‌ به عوامل فرهنگی در پیش‏برد اهداف تبلیغاتی خود بوده است. شش کمپین تبلیغاتی برند ایکیا در دو کشور ذکر شده، بر مبنای نظریه‌های فرهنگی هافستد و هال مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. نتایج تحقیق حاکی از آنند که برند ایکیا تا حد زیادی تبلیغات خود را با ویژگی‌های فرهنگی کشور مقصد هماهنگ کرده است. با این حال، هماهنگی تبلیغات ایکیا با زمینه‌ی فرهنگی پایین که بیشتر در کشورهای غربی مشاهده می‌شود و در آن پیام تبلیغ به‌طور واضح قابل درک است بیش‌تر می‌باشد. دلیل این پیش‌آمد را می‌توان شناخت بیش‌تر برند از فرهنگ مادری آن نسبت به فرهنگ‌های شرقی دانست.
    کلید واژگان
    طراحی گرافیک
    تبلیغات برند ایکیا
    نظریه‌های بینافرهنگی
    مدل هافستد
    مدل هال

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    سازمان پدید آورنده
    مدیر مسئول و صاحب امتیاز کانون آگهی و تبلیغات کاجستان خیال
    گروه ارتباط‌تصویرى، دانشکده‌ی هنرهاى تجسمى، دانشگاه هنر، تهران، ایران

    شاپا
    2008-2649
    URI
    https://dx.doi.org/10.30480/vaa.2019.702
    http://vaa.journal.art.ac.ir/article_702.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441895

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب