موج چهارم تحول در فضای علمی دانشگاه (نگاهی میانرشتهای)
(ندگان)پدیدآور
عبیری, غلامحسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مسوولیت دانشگاهها در امر توسعه سرمایههای انسانی با هدف حل مسایل روز، با مشکل روبرو شده و دانش آموختگان آموزش عالی در چارچوب تقسیم کار موجود، پاسخگوی نیازهای جامعه ایدئولوژیک ایران نیستند. این مقاله با هدف تبیین تحول در دانشگاهها و ضرورت توجه به مطالعات میانرشتهای در جهت پاسخگویی به عدم کارآمدی ساختار اقتصادی به تحریر درآمده است. پوشش منطقی پیوند میانرشتهای به منظور انسجام تخصصهای جدید، میتواند ساختار اقتصادی ایران را، که با عدم تعادل روبرو میباشد، از بحران خارج نموده، شرایط پویایی را در نظام سیاسی ـ اجتماعی، در جهت افزایش بهرهوری، نوید دهد. آزادسازی، فعال نمودن و انعکاس پذیری، سه اصل برای پویایی امر آموزش عالی است. ادغام دانش موجود با هدف ایجاد تخصصهای جدید، ساختار دانشگاهها را با تعییر روبرو خواهد کرد. این تغییر میبایست در یک چارچوب منطقی، اعتماد دانش پژوهان را به رشتههای تحصیلی جدید بدنبال داشته باشد. آماده سازی جامعه برای کنشهای پیش رو باید بهرهوری نظام سیاسی ـ اجتماعی را افزایش دهد، تا پویایی به ساختار اقتصادی برگردد.
کلید واژگان
نظم نوینتحول
میانرشتهای
آزاد سازی
فعال نمودن
انعکاس پذیری
عدم تعادل
بهره وری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-01-211390-11-01
ناشر
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies
سازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران - جنوب، تهران، ایران.شاپا
2008-46412008-4846




