دوره 2, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
آموزش میانرشتهای: نوآوری علوم شناختی در آموزش فلسفه ذهن
(پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies, 2010-04-21)این مقاله در نظر دارد پیامد علومشناختی را به منزله مطالعهای بینرشتهای در آموزش فلسفه ذهن بررسی کند. علومشناختی با پرداختن به بررسی یکپارچة ذهن در روششناسی پژوهشی خود، این امکان را به وجود آورده که شیوهها و فنون جدیدی ...
-
نوآوری در مطالعات میانرشتهای در حوزه علوم انسانی در ایران؛ مطالعه موردی دانشگاه امام صادق(ع)
(پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies, 2010-04-21)دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک دانشگاه غیردولتی در سال 1361 و با هدف تلفیق میان شاخههای مشخصی از علوم انسانی با معارف و علوم اسلامی تأسیس شد. در این مقاله تجربة نوین دانشگاه امام صادق(ع) در طراحی و تأسیس نسل جدیدی از ...
-
تبیین و تحلیل ماهیت و کارکرد میان رشتهای فلسفه تعلیم و تربیت
(پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies, 2010-04-21)از مباحث مطرح در نظامهای آموزشی، استفاده از «رویکرد میان رشتهای» است. مطالعات میان رشتهای خواهان تلفیق، ترکیب و تعامل میان دانش و مهارتها در رشتههای مختلف مرتبط است که به منظور افزایش درک و فهم ابعاد مختلف موضوعات ...
-
کتابداری و اطلاعرسانی؛ رشته یا میانرشته؟
(پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوریIranian Institute for Social & Cultural Studies, 2010-04-21)در این مقاله به تعریف رشته و میانرشته و تاریخچه این دو پرداخته و این سؤال مطرح میشود که بهرغم میل و یا تکرار عدهای که مشتاقانه و رضایتمندانه کتابداری و اطلاعرسانی را یک میانرشته میدانند، نویسنده استدلال میکند که ...



