• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
    • دوره 1399, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
    • دوره 1399, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل بازاریابی تسهیلات مشارکتی در بانکداری اسلامی

    (ندگان)پدیدآور
    لله‌خانی, اسماعیلمحمدیان, محمودمحقق نیا, محمدجوادامیری, مقصود
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستخرج از رساله دکتری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: در حال حاضر مشارکت واقعی مشتریان در سود و زیان محصولات و خدمات بانکی در ساختار تئوریک و نظری بانکی کشورمان دیده می شود. اما در عمل اینگونه نیست و مشتریان صرفا خدمات مشارکت در سود را از این شبکه مالی عظیم دریافت می کنند که علت اصلی بروز چنین مشکلی در شبکه بانکی کشورمان، نبود مدل مناسبی از بازاریابی تسهیلات مشارکتی مطابق با احکام شریعت و بانکداری اسلامی است. بنابراین برآن شدیم تا مدل بازاریابی جهت آشنایی و آگاهی و جذب تسهیلات مشارکتی در بانکداری کشور و بصورت نمونه در بانک صادرات ایران را طراحی کنیم روش‌شناسی: جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل تعدادی از متخصصان (خبرگان) و مجریان بانکداری اسلامی کشور که در امور بازاریابی نیز صاحب نظر هستند و در بخش کمی روسای کارمندان شعب بانک صادرات ایران در کل کشور اعم از روسای شعب و سایر کارمندان می باشند که با به کارگیری نمونه گیری نظری در بخش کیفی و نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای در بخش کمی، نمونه گیری صورت پذیرفت و برای تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از مصاحبه ها در بخش کیفی، از فرایند ۳ مرحله ای کد گذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شده است. یافته‌ها و نتیجه‌گیری: براساس نتایج حاصله، بازاریابی تسهلات مشارکتی سازمانی در قالب 12 طبقه اصلی، منطبق بر نظریه پردازی داده بنیاد استخراج گردید. درون سازمانی، کیفیت خدمات، آمیخته قیمت، آمیخته افراد، آمیخته محصول، آمیخته ترفیع، آمیخته فرآیند، تحقیق و توسعه، عوامل مربوط به مشتریان، برند و همچنین فلسفه بازاریابی به عنوان زبقات اصلی و همچنین طبقات فرعی استخراج شدند. در بخش کمی پژوهش، مدل بدست آمده از بخش کیفی مورد بررسی و برازش قرار گرفت. همچنین در این بخش فرضیه های پژوهش تأیید شدند.
    کلید واژگان
    تسهیلات مشارکتی
    بازاریابی تسهیلات مشارکتی
    بانکداری اسلامی
    نظریه پردازی داده بنیاد

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-09-22
    1399-07-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    استادیار دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    استادیار دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    استاد دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران،

    شاپا
    2345-5888
    URI
    http://rmpjmd.jrl.police.ir/article_94689.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437942

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب