نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی تهرانی, پریساfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorبال محمدی, سیمینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T18:26:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T18:26:36Z
dc.date.available1399-07-30T18:26:33Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T18:26:36Z
dc.date.issued2011-11-22en_US
dc.date.issued1390-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-13en_US
dc.date.submitted1399-07-22fa_IR
dc.identifier.citationحسینی تهرانی, پریسا, مرادی, خدیجه, بال محمدی, سیمین. (1390). تنش های حرارتی در دیسک و لنت قطار. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران, 13(3), 6-27.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4775
dc.identifier.urihttp://jmep.isme.ir/article_46259.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437813
dc.description.abstract<em>اتلاف انرژی (گرمای ناشی از اصطکاک) از طریق دیسک سبب بالا رفتن دمای دیسک می گردد. در ترمز گیریهای متعدد توزیع این افزایش دما در سطح دیسک به خاطر تشکیل نقاط داغ بسیار غیر یکنواخت می باشد و باعث ناپایداری حرارتی می گردد. این نقاط داغ کم کم رشد کرده و گرمای وارد شده به دیسک در آن ها متمرکز می گردند. نقاط داغ تشکیل شده به طور پیوسته دچار سایش شده و دمای زیاد نقاط داغ با ایجاد تنش های حرارتی زیاد، خستگی حرارتی را بشدت تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد ترک روی دیسک می شوند. با توجه به اهمیت این مسئله در این مقاله جنس های مختلف برای دیسک و لنت ترمز در نظر گرفته شده وعملکرد هر ترکیب فرض شده از دیسک و لنت های متفاوت مقایسه می شود. به منظور صرفه جویی در هزینه های تعمیرات ونگهداری و بهبود عملکرد سیستم ترمز، نهایتا ترکیبات بهینه­ای برای جنس دیسک و لنت ترمز پییشنهاد می­شود.</em>fa_IR
dc.format.extent3224
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسان مکانیک ایرانfa_IR
dc.publisherISMEen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانen_US
dc.subjectناپایداری حرارتیfa_IR
dc.subjectنقاط داغfa_IR
dc.subjectتنش های حرارتیfa_IR
dc.subjectدیسک و لنت ترمزfa_IR
dc.titleتنش های حرارتی در دیسک و لنت قطارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول، دانشیار، قطب حمل ونقل ریلی، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مهندسی راه آهن، ماشین های ریلی ، دانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس مهندسی راه آهن، ماشین های ریلی، دانشگاه علم و صنعتfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage6
dc.citation.epage27


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد