دوره 13, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • توزیع تنش پسماند در ریل فولادی U33 پس از پروسه صافکاری 

    معظم, محمد علی؛ قاسمی, اعظم؛ مرادی, مهران؛ مناجاتی زاده, حسین (انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)
    صافکاری آخرین مرحله تولید ریل است و تاثیر زیادی در خواص مکانیکی، صافی، همراستایی، تنش های پسماند و ... دارد. با افزایش بار محوری و سرعت ناوگان ریلی، مدیران سیستم های ریلی خواستار کاهش میزان تنش های پسماند در ریل ها شده ...

  • آنالیز تجربی سازه‌های جاذب انرژی با سطح مقطع دایره‌ای و مقایسه آن با سازه‌های مربعی و بتنی تحت بارگذاری محوری شبه استاتیکی و دینامیکی(تا مرحله انفجار) 

    زمانی, جمال؛ درویزه, ابوالفضل؛ سلیمانی, مجید؛ ادبی فیروزجایی, محمدعلی (انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)
    در بسیاری از سازه­های مهندسی و به خصوص سازه­های متحرک و به طور کل در سازه­هایی که تحت تأثیر بار دینامیکی و یا استاتیکی قرار دارند، برای جلوگیری از خسارات و یا کاهش آن از سیستم­های جذب انرژی استفاده می­شود.از این رو ...

  • تنش های حرارتی در دیسک و لنت قطار 

    حسینی تهرانی, پریسا؛ مرادی, خدیجه؛ بال محمدی, سیمین (انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)
    اتلاف انرژی (گرمای ناشی از اصطکاک) از طریق دیسک سبب بالا رفتن دمای دیسک می گردد. در ترمز گیریهای متعدد توزیع این افزایش دما در سطح دیسک به خاطر تشکیل نقاط داغ بسیار غیر یکنواخت می باشد و باعث ناپایداری حرارتی می گردد. ...