دوره 13, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
توزیع تنش پسماند در ریل فولادی U33 پس از پروسه صافکاری
(انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)صافکاری آخرین مرحله تولید ریل است و تاثیر زیادی در خواص مکانیکی، صافی، همراستایی، تنش های پسماند و ... دارد. با افزایش بار محوری و سرعت ناوگان ریلی، مدیران سیستم های ریلی خواستار کاهش میزان تنش های پسماند در ریل ها شده ...
-
آنالیز تجربی سازههای جاذب انرژی با سطح مقطع دایرهای و مقایسه آن با سازههای مربعی و بتنی تحت بارگذاری محوری شبه استاتیکی و دینامیکی(تا مرحله انفجار)
(انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)در بسیاری از سازههای مهندسی و به خصوص سازههای متحرک و به طور کل در سازههایی که تحت تأثیر بار دینامیکی و یا استاتیکی قرار دارند، برای جلوگیری از خسارات و یا کاهش آن از سیستمهای جذب انرژی استفاده میشود.از این رو ...
-
تنش های حرارتی در دیسک و لنت قطار
(انجمن مهندسان مکانیک ایرانISME, 2011-11-22)اتلاف انرژی (گرمای ناشی از اصطکاک) از طریق دیسک سبب بالا رفتن دمای دیسک می گردد. در ترمز گیریهای متعدد توزیع این افزایش دما در سطح دیسک به خاطر تشکیل نقاط داغ بسیار غیر یکنواخت می باشد و باعث ناپایداری حرارتی می گردد. ...



