• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی بر اساس ویژگی‌های سیستمی خانواده (مثلث‌سازی و مرزها) و مشارکت پدران

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, حبیبهیوسفی, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    510.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی براساس ویژگی‌های سیستمی خانواده (مثلث‌سازی و مرزها) و مشارکت پدران در شهر فلاورجان انجام شد پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دختران دبستانی شهر فلاورجان و مادرانشان بود. نمونه آماری شامل 120 دختر دبستانی بود که به شکل تصادفی انتخاب شدند و مادران آن‌ها کلیه پرسشنامه‌ها را تکمیل کردند. ابزارهای پژوهش عبارت بود از عملکرد اجرایی (جیوا و همکاران، 2000)، مقیاس‌های سیستمی خانواده (یوسفی و بهرامی، 1396)، مقیاس مشارکت مردان در کار خانه محقق ساخته داده‌های پژوهش در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام‌به‌گام و ورود) تحلیل شدند کلیه محاسبات به کمک نرم‌افزار SPSS انجام شد. نتایج نشان دادند که بین مثلث‌سازی و مشارکت مردان با عملکرد اجرایی رابطه معنادار وجود دارد و هردو توان پیش‌بینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی را دارد با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می‌توان گفت تغییرات درمثلث‌سازی و مشارکت مردان در کارخانه با تغییرات عملکرد اجرایی دختران دبستانی همراه است.
    کلید واژگان
    عملکرد اجرایی
    مثلث‌سازی
    مرزها
    مشارکت پدر و مادر

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کاشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)
    گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اضفهان (خوراسگان)

    شاپا
    2538-2349
    2476-6569
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.38720.1201
    http://soece.atu.ac.ir/article_11819.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437622

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب