پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی بر اساس ویژگیهای سیستمی خانواده (مثلثسازی و مرزها) و مشارکت پدران
(ندگان)پدیدآور
مرادی, حبیبهیوسفی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی براساس ویژگیهای سیستمی خانواده (مثلثسازی و مرزها) و مشارکت پدران در شهر فلاورجان انجام شد پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دختران دبستانی شهر فلاورجان و مادرانشان بود. نمونه آماری شامل 120 دختر دبستانی بود که به شکل تصادفی انتخاب شدند و مادران آنها کلیه پرسشنامهها را تکمیل کردند. ابزارهای پژوهش عبارت بود از عملکرد اجرایی (جیوا و همکاران، 2000)، مقیاسهای سیستمی خانواده (یوسفی و بهرامی، 1396)، مقیاس مشارکت مردان در کار خانه محقق ساخته دادههای پژوهش در دو سطح توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گامبهگام و ورود) تحلیل شدند کلیه محاسبات به کمک نرمافزار SPSS انجام شد. نتایج نشان دادند که بین مثلثسازی و مشارکت مردان با عملکرد اجرایی رابطه معنادار وجود دارد و هردو توان پیشبینی عملکرد اجرایی دختران دبستانی را دارد با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان گفت تغییرات درمثلثسازی و مشارکت مردان در کارخانه با تغییرات عملکرد اجرایی دختران دبستانی همراه است.
کلید واژگان
عملکرد اجراییمثلثسازی
مرزها
مشارکت پدر و مادر
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کاشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)گروه روانشناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اضفهان (خوراسگان)
شاپا
2538-23492476-6569




