• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات منابع انسانی
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی ماهیت‌شناختی تعالی فردی معلم

    (ندگان)پدیدآور
    قویدل باجگیران, میثمچرابین, مسلمفریبرزی, الهاماکبری, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.256 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینۀ و هدف: منابع انسانی مهم‌ترین رکن تشکیل‌دهندۀ هر سازمانی از جمله آموزش و پرورش است و سرآمدسازی آن از نقشی تعیین‌کننده و تسهیل‌گر در تعالی سازمان برخوردار است. پژوهش حاضر با هدف شناخت ماهیت تعالی فردی معلمان انجام شده است. روش‌شناسی: این پژوهش از نگاه هدف کاربردی و از نظر نوع داده‌ها و روش تحلیل داده‌ها کیفی است. مشارکت‌کنندگان در پژوهش شامل 19 نفر از استادان رشتۀ علوم تربیتی، مدیران و معاونان باسابقه در استان خراسان رضوی بوده‌اند که به‌صورت هدفمند و قضاوتی انتخاب‌شده‌اند. داده‌ها با کمک مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته گردآوری و با استفاده از روش شبکۀ مضامین تحلیل شده‌اند. روایی و پایایی پژوهش با استفاده از روش گوبا و لینکن (1985) بررسی و مورد تائید قرار گرفت. یافته‌ها: ماهیت تعالی فردی معلمان در قالب 47 مضمون پایه، 13 مضمون سازمان‌دهنده و 3 مضمون فراگیر (قابلیت‌های فردی، روان‌شناختی  و حرفه‌ای) شناسایی و تلفیق شدند. نتیجه‌گیری: توسعۀ قابلیت‌هایی تشکیل‌دهندۀ تعالی فردی معلمان می‌تواند زمینۀ مناسبی برای ارتقای عملکرد معلمان و تعالی آموزش و پرورش در نقش‌آفرینی هرچه مؤثرتر در مسیر توسعۀ همه‌جانبه جامعه ایفا کند.
    کلید واژگان
    تعالی فردی
    معلمان
    قابلیت‌های فردی
    عوامل روان‌شناختی
    و قابلیت‌های حرفه‌ای

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-10-22
    1399-08-01
    ناشر
    دانشگاه هوایی شهید ستاری- دانشکده مدیریت
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران
    استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
    استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بردسکن، دانشگاه آزاد اسلامی، بردسکن، ایران

    شاپا
    91/39176
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jhrs.2020.241763.1458
    http://www.jhrs.ir/article_117947.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437502

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب