• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر استراتژی های کسب و کار در ورزش ایران

    (ندگان)پدیدآور
    دهقانپوری, حوریهکاشف, سید محمدخدادادی, محمدرسول
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل بلوغ مدیریت دانش مبتنی بر استراتژی‌های کسب‌وکار در ورزش ایران می‌باشد. رویکرد پژوهش کارکردگرایی است، براساس هدف، کاربردی و از نوع تحقیق و توسعه، و به لحاظ ماهیت، توصیفی پیمایشی است. جامعه‌ی آماری، کلیه‌ی نخبگان مدیریت ورزشی دانشگاه‌ها و متخصصین ادارات کل ورزش و جوانان کشور بود. روش نمونه‌گیری، احتمالی محدود از نوع خوشه‌ای چند مرحله‌ای بود. پرسشنامه‌ی شاخص‌های مربوط به کدهای مدل بلوغ جامی‌پور و همکاران (1393) و پرسشنامه‌ی مدل بلوغ مدیریت دانش همراستا با استراتژی‌های کسب‌و‌کار جامی‌پور و همکاران (1393) به‌کار گرفته شد. تحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS و Amos صورت گرفت. از آزمون‌‌ کلموگروف- اسمیرنوف جهت مشخص کردن نرمال بودن جامعه‌ی آماری؛ از آزمون دوجمله‌ای جهت تعیین سطح بلوغ شاخص‌ها؛ از ارزش محاسبه شده برای تعیین قابلیت شاخص‌ها؛ از فرمول درصد بلوغ برای تعیین سطح و درصد کلی بلوغ؛ و نیز از مدل معادلات ساختاری جهت تعیین مدل معادلات ساختاری قابلیت شاخص‌های بلوغ مدیریت دانش همراستا با استراتژی‌های کسب‌وکار در ورزش استفاده شد. نتایج نشان داد، درصد بلوغ مدیریت دانش همراستا با استراتژی‌های کسب‌وکار 13/69 درصد می‌باشد. بعد راهبردی، سازمانی-انسانی و فنی- محتوایی در کسب و کار تأثیر معنی‌داری دارد. از این‌رو، برای هدفمند کردن استفاده از دانش، سازمان‌دهی مراحل و سطوح توسعه‌ی آن، شناخت وضعیت موجود در حوزه‌ی مدیریت دانش و تعیین عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری، به منظور به‌کارگیری و بهبود مدیریت دانش همراستا با کسب‌وکار الزامی است.
    کلید واژگان
    مدیریت دانش
    بلوغ مدیریت دانش
    مدل کسب وکار
    همراستایی مدیریت دانش و استراتژیهای کسب وکار
    ورزش

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران.
    استاد مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.
    استادیار مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.

    شاپا
    2345-5551
    2538-5879
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/arsm.2020.7094
    http://arsmb.journals.pnu.ac.ir/article_7094.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437301

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب