مطالعه تطبیقی ارزشگذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان
(ندگان)پدیدآور
رحیمی, موسیمحمد شفیعی, مجیدانصاری طادی, آذرنوشبت شکن, محمودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
برندها بهعنوان داراییهای استراتژیک دیده میشوند که ارزش آنها بهشدت با ارزش شرکتها ارتباط دارد. هدف پژوهش مقایسه دو رویکرد ارزشگذاری برند شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، توسعهای و نمونه پژوهش شامل 23 شرکت پذیرفتهشده در صنعت کاشی و سرامیک و سیمان در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1391 تا 1395 است. مدل استفادهشده در این پژوهشاز نوع مقایسه نسبی و ترکیبی از مدل تنزیل سود نقدی سه مرحلهای با مدل قیمت به فروش و مدل سود هر سهم منتسب به برند است. نتایج حاکی از آن است در ارزشگذاری برند میتوان با استفاده از رویکرد سود هر سهم منتسب به برند به ارزش واقعیتری از برند دستیافت؛ همچنین میتوان با پارامترهای مالی شرکت، نسبت به روشهای کیفی، الگویی را متناسب با شرایط بورس ایران جهت محاسبه ارزش شرکت و برند آن تدوین نمود.
کلید واژگان
رویکرد قیمت به فروشرویکرد سود هر سهم
صنعت کاشی و سرامیک و سیمان
ارزشگذاری برند
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانگروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
استادیار، مدیریت بازاریابی،گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
شاپا
2345-32222538-1482




