• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه تطبیقی ارزش‌گذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی, موسیمحمد شفیعی, مجیدانصاری طادی, آذرنوشبت شکن, محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.061 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برندها به‌عنوان دارایی‌های استراتژیک دیده می‌شوند که ارزش آن‌ها به‌شدت با ارزش شرکت‌ها ارتباط دارد. هدف پژوهش مقایسه دو رویکرد ارزش‌گذاری برند شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، توسعه­ای و نمونه پژوهش شامل 23 شرکت پذیرفته‌شده در صنعت کاشی و سرامیک و سیمان در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1391 تا 1395 است. مدل استفاده‌شده در این پژوهشاز نوع مقایسه نسبی و ترکیبی از مدل تنزیل سود نقدی سه مرحله­ای با مدل قیمت به فروش و مدل سود هر سهم منتسب به برند است. نتایج حاکی از آن است در ارزش‌گذاری برند می‌توان با استفاده از رویکرد سود هر سهم منتسب به برند به ارزش واقعی‌تری از برند دست‌یافت؛ همچنین می‌توان با پارامترهای مالی شرکت، نسبت به روش‌های کیفی، الگویی را متناسب با شرایط بورس ایران جهت محاسبه ارزش شرکت و برند آن تدوین نمود.
    کلید واژگان
    رویکرد قیمت به فروش
    رویکرد سود هر سهم
    صنعت کاشی و سرامیک و سیمان
    ارزش‌گذاری برند

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
    استادیار، مدیریت بازاریابی،گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.21748.1558
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_5066.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437275

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب