• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری همراه با تأکید بر الگوی اکر در آموزش عالی

    (ندگان)پدیدآور
    اژدری فام, ناصرفرج اللهی, مهرانسرمدی, محمدرضامحبوبی, طاهر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.295 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش با هدف طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری همراه با تأکید بر الگوی اکر در آموزش عالی انجام پذیرفت. بنابراین پژوهش، از نوع آمیخته(کمی - کیفی) بود. بدین منظور در بخش سنتزپژوهی برای بررسی پیشینه پژوهش و جمع­آوری داده­های متناسب با هدف پژوهش از منابع موجود در پایان­نامه­ها، کتابخانه، طرح­های پژوهشی و مقالات موجود در پایگاه­های اطلاعات داخل کشور و خارج کشور استفاده شد. کلیدواژگان مورد استفاده برای جستجو شامل یادگیری همراه، برنامه درسی مبتنی بر یادگیری همراه، آموزش از دور، آموزش مجازی، یادگیری مبتنی بر وب، آموزش برخط و الگوی اکر در آموزش عالی بود. روند بررسی مقالات و اسناد به ترتیب شامل؛ کل مطالعات مرتبط با کلید واژه­ها 48 مورد، حذف مقالات نامرتبط پس از بررسی عناوین9 مورد، بنابراین در این پژوهش 39 سند بررسی گردید. در بخش دوم، داده­های مورد نظر از طریق مصاحبه به شکل نیمه­ساختاری و با استفاده از یادداشت­برداری گردآوری شد. در بخش کمی (پیمایشی) برای اعتباریابی، پرسشنامه­ها بین 267 نفر و با روش نمونه‌گیری هدفمند پخش شدند. پس از گردآوری داده­ها، یافته­ها و نتایج پژوهش­ها به تفکیک استخراج و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. بر این اساس نتایج نشان از آن دارد که 10 مولفه و 102 شاخص که به ترتیب برای مولفه منطق و چرایی 14شاخص، اهداف 8 شاخص، محتوی و سازماندهی14 شاخص، فعالیت­های یادگیری 9 شاخص، نقش معلم 15 شاخص، مواد و منابع 15 شاخص، گروه­بندی 7 شاخص، مکان 6 شاخص، زمان 4 شاخص و سنجش و ارزشیابی 10شاخص استخراج شد. در گام آخر با استفاده از مدل معادلات ساختاری اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر یادگیری همراه با تأکید بر الگوی اکر در آموزش عالی انجام که نتایج حاکی از وجود برازش مدل دارد.
    کلید واژگان
    الگوی برنامه درسی
    الگوی اکر
    آموزش عالی و یادگیری همراه

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه پیام نور
    دانشگاه پیام نور
    هیات علمی دانشگاه پیام نور
    هیات علمی دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2538-2241
    URI
    http://www.icsajournal.ir/article_113335.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436856

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب