اثربخشی آموزش مهارتهای حلمسأله بر ابراز وجود و کمرویی دانشآموزان با اختلال یادگیری
(ندگان)پدیدآور
هارون رشیدی, همایونعبدهپور سبزقبایی, الهام
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسأله بر ابراز وجود و کمرویی دانشآموزان با اختلال یادگیری شهر اهواز انجام شده است. بدین منظور با استفاده از طرح نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل از بین دانشآموزان با اختلال یادگیری شهر اهواز در سال تحصیلی 96-1397 و نمونه گیری در دسترس، 30 نفر انتخاب شده و بصورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند. هر دو گروه با استفاده از پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی و پرسشنامه کمرویی چیک و بأس به عنوان پیشآزمون و پسآزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند و گروه آزمایش به مدت 6 جلسه (90 دقیقهای) تحت آموزش مهارت حلمسأله قرار گرفتند. برای مقایسه پس آزمون هر دو گروه از روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد بین میانگین نمرات پیشآزمون و پسآزمون دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (001/0p
کلید واژگان
حل مسألهابراز وجود
کمرویی
اختلال یادگیری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
گروه روانشناسی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایرانگروه روانشناسی، واحد دزفول، دانشگاه آزاد اسلامی، دزفول، ایران



