نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمیدی, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorامام جمعه, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنامی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:57:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:57:59Z
dc.date.available1399-07-22T18:57:59Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:57:59Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-08en_US
dc.date.submitted1398-02-18fa_IR
dc.identifier.citationحمیدی, فریده, امام جمعه, محمدرضا, نامی, امیر. (1399). تاثیر آموزش فلسفه ورزی بر تفکر مراقبتی دانش آموزان ابتدایی. اندیشه های نوین تربیتی, 16(3)doi: 10.22051/jontoe.2020.25970.2641fa_IR
dc.identifier.issn1735-448X
dc.identifier.issn2476-7654
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2020.25970.2641
dc.identifier.urihttps://jontoe.alzahra.ac.ir/article_4977.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436108
dc.description.abstractتفکر مراقبتی، اندیشه ای است که به ارزش‌های مستتردر تمـام امـور مـی‌پـردازد، و بـه چرایی ارزشمندی یک امر و تاثیر این ارزشها در قضاوتها و تصمیمات اخلاقی انسانها اهمیت می‌دهد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش فلسفه ورزی بر رشد تفکر مراقبتی دانش آموزان پسر پایه ششم منطقه سنگر از توابع شهرستان رشت در ایران انجام شده است. این پژوهش آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه ششم منطقه سنگر بود که از میان آنها 60 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای دو مرحله ای انتخاب شدند و در دوگروه 30 نفره آزمایش و کنترل جایگزین شدند، جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه تفکر مراقبتی هدایتی (1396) استفاده شد. به منظور اجرای متغیر مستقل، هشت داستان از کتب کهن پارسی، مذهبی و متون بین المللی برای گروه آزمایش انتخاب شد که در هشت جلسه 70 دقیقه ای و هر جلسه یک داستان مورد کندوکاو قرار گرفت. داده ها با استفاده از روش آمار توصیفی و تحلیل کوواریانس ANCOVA و نرم افزار SPSS21مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که برنامه های آموزش فلسفه ورزی (فبک) بر میزان بر رشد تفکر مراقبتی دانش آموزان تاثیرمثبت و معناداری می‌گذارد .میزان اندازه اثر آموزش ها در تفکر مراقبتی 64 درصد بود. از آنجا که داشتن ذهن فلسفی می تواند انسـان را بـه درک صحیح وعمیق ارزشها وادارد، رویکرد فلسفه برای کودکان مـی‌توانـد بعنـوان رویکـردی راهبردی در این برنامه محسوب گردد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofاندیشه های نوین تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of New Thoughts on Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jontoe.2020.25970.2641
dc.subjectتفکر مراقبتیfa_IR
dc.subjectحلقه های کندوکاوfa_IR
dc.subjectفلسفه برای کودکانfa_IR
dc.subjectدانش آموزان ابتداییfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش فلسفه ورزی بر تفکر مراقبتی دانش آموزان ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روانشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue3


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد