مرور دوره 9, شماره 17 بر اساس موضوع "آکوستیک در معماری"

  • اثر پذیری وضوح گفتار از تغییرات طول و عرض کلاس های درس با حجم فضایی مشابه 

    نبوتی فومنی, سید آرش؛ مظفر, فرهنگ؛ مرتضایی, سید رضا (انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایرانIranian Society of Acoustics and Vibration, 2020-08-22)
    تعامل میان دانش‌آموز و معلم و به تبع آن عملکرد آموزشی در کلاس درس به میزان قابل توجهی تحت تأثیر وضوح گفتار معلم توسط دانش‌آموز است. با توجه به تأثیرپذیری شاخص تراگسیل گفتار[i] از شرایط کالبدی فضا در کنار عوامل انسانی، ...