| dc.contributor.author | ابطحی, سید مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | میررحیمی, سید امیرحسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-22T18:49:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-13T18:49:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-22T18:49:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-13T18:49:33Z | |
| dc.date.issued | 2020-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-09-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-06-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ابطحی, سید مهدی, میررحیمی, سید امیرحسین. (1399). کنترل همزمان سامانه تعلیق فعال و ترمز ضد قفل بر اساس الگوریتم غیرخطی توسعه یافته مود لغزشی. فصلنامه مکانیک هوافضا, 16(4), 61-70. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1609-5707 | |
| dc.identifier.uri | https://maj.ihu.ac.ir/article_205530.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435737 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله کنترل همزمان سامانه تعلیق فعال و ترمز ضد قفل خودرو با استفاده از الگوریتم کنترل مود لغزشی بهبود یافته با روش PID مورد بررسی قرار گرفته است. مدل دینامیکی سامانه شامل سامانه تعلیق فعال و ترمز بر اساس معادلات نیوتن-اولر و همچنین تایر بر مبنای مدل پاژیکا میباشد. با همزمانی سامانههای کنترلی تعلیق و ترمز، در کنار افزایش ایمنی خودرو، از تاثیرات مثبت سامانه تعلیق فعال روی سامانه ترمز بهره برده شود. با کمک الگوریتم نوین کنترلی مقاوم، با افزایش نیروی عمودی بر روی تایر توسط عملگر هیدرولیکی سامانه تعلیق فعال، نیروی اصطکاک بین تایر و جاده بیشتر شده که در پی آن مسافت توقف کمتر و باعث ارتقا عملکرد سامانه ترمزگیری میشود. در عین حال سامانه کنترلی یکپارچه عملکرد مناسب سامانه تعلیق را نیز حفظ میکند. در الگوریتم کنترلی توسعه یافتهی مود لغزشی، با طراحی سطح لغزش براساس روش PID، بطور نوآورانه به کاهش پدیده چترینگ در سیگنالهای ورودی منجر میشود. نتایج حاصل از شبیهسازی سامانه کنترلی نوین SMC-PID مبین کاهش مسافت توقف، حفظ خوشسواری خودرو و در عین کاهش مصرف انرژی میباشد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه جامع امام حسین(ع) | fa_IR |
| dc.publisher | Imam Hussein University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مکانیک هوافضا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | AEROSPACE MECHANICS JOURNAL | en_US |
| dc.subject | کنترل مود لغزشی | fa_IR |
| dc.subject | سامانه تعلیق فعال | fa_IR |
| dc.subject | ترمز ضد قفل | fa_IR |
| dc.subject | مسافت توقف | fa_IR |
| dc.title | کنترل همزمان سامانه تعلیق فعال و ترمز ضد قفل بر اساس الگوریتم غیرخطی توسعه یافته مود لغزشی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | گرایش دینامیک،ارتعاشات و کنترل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 61 | |
| dc.citation.epage | 70 | |