نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابطحی, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمیررحیمی, سید امیرحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:49:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:49:33Z
dc.date.available1399-07-22T18:49:33Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:49:33Z
dc.date.issued2020-12-21en_US
dc.date.issued1399-10-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-01en_US
dc.date.submitted1399-06-11fa_IR
dc.identifier.citationابطحی, سید مهدی, میررحیمی, سید امیرحسین. (1399). کنترل همزمان سامانه تعلیق فعال و ترمز ضد قفل بر اساس الگوریتم غیرخطی توسعه یافته مود لغزشی. فصلنامه مکانیک هوافضا, 16(4), 61-70.fa_IR
dc.identifier.issn1609-5707
dc.identifier.urihttps://maj.ihu.ac.ir/article_205530.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435737
dc.description.abstractدر این مقاله کنترل همزمان سامانه‌ تعلیق فعال و ترمز ضد قفل خودرو با استفاده از الگوریتم کنترل مود لغزشی بهبود یافته با روش PID مورد بررسی قرار گرفته است. مدل دینامیکی سامانه‌ شامل سامانه‌ تعلیق فعال و ترمز بر اساس معادلات نیوتن-اولر و همچنین تایر بر مبنای مدل پاژیکا می­باشد. با همزمانی سامانه‌­های کنترلی تعلیق و ترمز، در کنار افزایش ایمنی خودرو، از تاثیرات مثبت سامانه‌ تعلیق فعال روی سامانه‌ ترمز بهره برده شود. با کمک الگوریتم نوین کنترلی مقاوم، با افزایش نیروی عمودی بر روی تایر توسط عملگر هیدرولیکی سامانه‌ تعلیق فعال، نیروی اصطکاک بین تایر و جاده بیشتر شده که در پی آن مسافت توقف کمتر و باعث ارتقا عملکرد سامانه‌ ترمزگیری می­شود. در عین حال سامانه‌ کنترلی یکپارچه عملکرد مناسب سامانه‌ تعلیق را نیز حفظ می­کند. در الگوریتم کنترلی توسعه یافته­ی مود لغزشی، با طراحی سطح لغزش براساس روش PID، بطور نوآورانه به کاهش پدیده­ چترینگ در سیگنال­های ورودی منجر می­شود. نتایج حاصل از شبیه‌سازی سامانه‌ کنترلی نوین SMC-PID مبین کاهش مسافت توقف، حفظ خوش­سواری خودرو و در عین کاهش مصرف انرژی می­باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.publisherImam Hussein Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مکانیک هوافضاfa_IR
dc.relation.ispartofAEROSPACE MECHANICS JOURNALen_US
dc.subjectکنترل مود لغزشیfa_IR
dc.subjectسامانه‌ تعلیق فعالfa_IR
dc.subjectترمز ضد قفلfa_IR
dc.subjectمسافت توقفfa_IR
dc.titleکنترل همزمان سامانه تعلیق فعال و ترمز ضد قفل بر اساس الگوریتم غیرخطی توسعه یافته مود لغزشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeگرایش دینامیک،ارتعاشات و کنترلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده صنایع و مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue4
dc.citation.spage61
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد