• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه فرهنگ رسانه
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه فرهنگ رسانه
    • دوره 9, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چگونگی مواجهه جامعه ایرانی با استارتاپ ها

    (ندگان)پدیدآور
    میرشکاری سلیمانی, امینخانیکی, هادیاکبرزاده جهرمی, سیدجمال الدین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    علمی ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در جامعه ایران، به واسطه رشد روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطی به خصوص اینترنت و تلفن‌های همراه هوشمند و حضور در شرایط گذار از منظر توسعه، شرایط خاصی بوجود آمده است. در این شرایط، سرعت تغییرات ذائقه مردم بسیار زیاد بوده و روز به روز مسائل و نیازهای جدیدی شکل می‌گیرد. یکی از عواملی که می‌تواند در رفع این نیاز کمک شایانی کند، استارتاپ‌ها هستند. استارتاپ‌ها با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارند، نیروی انسانی خلّاق، دغدغه‌مند و باانگیزه را در ساختاری چابک گرد هم آورده و برای مسائل روز، متناسب با شرایط جامعه راه‌حل پیدا می‌کنند. در این پژوهش تلاش شده است تا چگونگی مواجهه جامعه ایرانی با استارتاپ‌ها را بررسی کرده و برای رشد آنها راهکارهایی ارائه گردد. بررسی وضعیت فعلی استارتاپ‌ها در ایران نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای به حوزه سرویس و خدمات دارند و با استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند، خدمات بسیاری را در اختیار مردم قرار می‌دهند. در این شرایط مشاهده می‌گردد که به واسطه جدید بودن مسئله، پژوهش زیادی انجام نشده است؛ به همین دلیل در این پژوهش با استفاده از نظریه داده‌بنیاد و به صورت اکتشافی، تلاش شده است تا مسئله به خوبی واکاوی شود. پس از مطالعات صورت گرفته، به نظر می‌رسد که در جامعه ایرانی باید یک نهاد مستقل به عنوان متولی فضای استارتاپ‌ها بوجود آمده و فضای استارتاپی کشور را با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بومی جامعه ایرانی، بازتعریف نماید. این نهاد می‌تواند با اولویت قرار دادن مسائل اصلی کشور، به عنوان نقشه‌راه استارتاپ‌ها، از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند شود.
    کلید واژگان
    اینترنت
    تلفن‌های همراه هوشمند
    کسب و کارهای نوپا
    زیست بوم استارتاپی

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
    Iranian Association for cultural studies & communication
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی
    عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی

    URI
    http://scm.iaocsc.ir/article_115086.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435492

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب