نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری ترشیزی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorطالب پور, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, رضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:42:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:42:42Z
dc.date.available1399-07-22T18:42:42Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:42:42Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-10en_US
dc.date.submitted1399-02-21fa_IR
dc.identifier.citationنظری ترشیزی, احمد, طالب پور, مهدی, حیدری, رضا, یوسفی, محمدرضا. (1399). طرح ریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپس. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 10(19)doi: 10.22084/smms.2020.21606.2585fa_IR
dc.identifier.issn۲۳۴۵-۴۶۲۸
dc.identifier.issn۲۳۴۵-۴۶۳۶
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22084/smms.2020.21606.2585
dc.identifier.urihttps://smms.basu.ac.ir/article_3561.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435461
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف طرح ریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپس انجام شد. روش ترکیبی مدل فیلیپس یک مدل برنامه ریزی استراتژیک است. بدین صورت که در ابتدا هر واحد اهداف بلندمدت خود را بیان می کند و سپس استراتژی های لازم جهت رسیدن به اهداف را مشخص می کند. در نهایت قبل از اجرای این استراتژی ها در مواجهه با عوامل داخلی و خارجی ارزیابی می‌گردند و درصورت تطابق، برنامه ریزی برای آنها انجام می شود و در غیر این صورت حذف یا اصلاح می گردند. روش تحقیق آمیخته بود که در حوزه مدیریت راهبردی، از نوع مطالعات راهبردی بود. گردآوری داده ها برای تعیین اهداف تحقیق به صورت مطالعه اسناد و مقالات در زمینه گردشگری و برای تعیین استراتژی ها، روندها، توان‌ها و امکانات گردشگری مشهد توسط مصاحبه با مدیران گردشگری، متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و مدیران خبره سازمان‌های ورزشی بود. بعد از تعیین موارد مذکور پرسشنامه ماتریس‌گونه در اختیار خبرگان قرار گرفت و پس از جمع‌آوری، 6 استراتژی به دلیل روندهای محیطی و 4 استراتژی به دلیل توانایی‌های داخلی حذف شدند. همچینین اثر روندها و امکانات بر روی استراتژی ها رتبه‌بندی شد. در نهایت مدل تحقیق شامل 5 هدف اصلی، 11 زیر هدف و 14 استراتژی بود که برنامه‌ریزی باید بر طبق آنها انجام شود. در یک نتیجه‌گیری کلی باید بیان کرد مشهد دارای توان‌ها و قابلیت‌های فراوانی است که امکان برنامه‌ریزی راهبردی برای توسعه گردشگری ورزشی آن وجود دارد اما باید به طور گسترده به آن پرداخته شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22084/smms.2020.21606.2585
dc.subject"برنامه ریزی راهبردی"fa_IR
dc.subject"گردشگری ورزشی"fa_IR
dc.subject"مشهد"fa_IR
dc.subject" مدل ترکیبی فیلیپس"fa_IR
dc.titleطرح ریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجو کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue19


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد