• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی
    • دوره 26, شماره 76
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های مدیریت راهبردی
    • دوره 26, شماره 76
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تبیین مدل نهادینه سازی راهبرد توانمندسازی فردی از مجرای رسانه جمعی تلویزیون

    (ندگان)پدیدآور
    سام بند, میثمفرهنگی, علی اکبرصالحی صدقیانی, جمشیدقائدی, محمدرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    علمی _ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هر انسانی قابلیت­هایی دارد که درونمایه دستیابی به کمال انسانی را تشکیل می­دهد. فعلیّت این ظرفیت جز از مسیر توانمندسازی فردی قابل تأمین نمی­باشد. جهت تحقق این امر، یکی از انواع نهادهای تأثیرگذار، رسانه است. امروزه ظرفیت انواع رسانه و به ویژه رسانه­های جمعی به اندازه­ای است که به عنوان عاملی در توسعه انسانی مطرح هستند. یکی از رسانه­های جمعی که به دلیل برخورداری از میزان پوشش، گستردگی نفوذ، تعدد شبکه­های پخش، ژانرهای برنامه­سازی، مداومت ارتباط، مصرف رسانه­ای و نیازهای روزمره مخاطب، دارای قدرت اثر می­باشد، تلویزیون است. هدف این مقاله طراحی مدلی به منظور نهادینه­سازی راهبرد توانمندسازی فردی از مجرای تلویزیون است. روش تحقیق مورد استفاده، آمیخته اکتشافی و با استفاده از راهبرد گونه­شناسی است. جامعه آماری این پژوهش را صاحب­نظران این حوزه تشکیل داده­اند. در بخش کیفی، نمونه آماری با استفاده از روش نمونه­گیری نظری 13 نفر و در بخش کمّی 385 نفر به شیوه نمونه­گیری تصادفی انتخاب گردید. ابزار جمع­آوری داده­ها مصاحبه نیمه­ساختاریافته فردی و پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل داده­ها بر اساس مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart-PLS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که عوامل محیطی، انسانی، تلویزیون، برنامه­ریزی و ویژگی­های مخاطب می­توانند متغیر توانمندسازی فردی را پیش­بینی کنند. نهایتاً آن­چه به دنبال آن بودیم؛ طراحی مدل نهادینه­سازی راهبرد توانمندسازی فردی از مجرای رسانه جمعی تلویزیون بود که نتایج آزمون مدل نشان می­دهد مدل پیشنهادی در مجموع می­تواند 7/62 درصد از تغییرات مربوط به متغیر وابسته توانمندسازی فردی را تبیین می­کند.
    کلید واژگان
    ارتباطات توسعه
    تلویزیون
    توانمندسازی فردی
    توسعه انسانی
    راهبرد

    شماره نشریه
    76
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    معاونت فرهنگی _ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه ای، واحد بین الملل کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران
    استاد مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استاد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    استادیار علوم سیاسی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران

    URI
    http://smr.journals.iau.ir/article_676355.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435453

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب