• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم خبری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم خبری
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی مناسب برنامه‌سازی در رادیو، جهت ترویج مفاهیم اقتصاد مقاومتی

    (ندگان)پدیدآور
    رضی, حسینرشیدی, حبیبنوری ممرآبادی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    845.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بعد از طرح مفهوم اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های گوناگونی در سازمان صدا‌و‌سیما برای ترویج و نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی تولید و پخش می‌شود. ولی به نظر می‌رسد که شبکه‌های رادیو و تلویزیونی سازمان صدا‌و‌سیما از یک الگوی یکسان و منسجمی به عنوان راهبرد ترویجی اقتصاد مقاومتی پیروی نمی‌کنند و برنامه‌ها بیشتر به معرفی یک کارآفرین موفق و یا به تصویر کشیدن یک شرکت دانش بنیان خلاصه می‌شود. در این پژوهش با استفاده از اسناد و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نظر کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد و رسانه، درصددیم الگوی مناسب و مطلوبی برای تولید و پخش برنامه‌های رادیویی در راستای ترویج اقتصاد مقاومتی طراحی کنیم. در این پژوهش ابتدا اسناد، سخنرانی‌ها و سایر منابع مربوط به حوزه اقتصاد مقاومتی با روش مطالعه کتابخانه‌ای و اسنادی بررسی شد و یافته‌ها با روش تحلیل مضمون سازمان‌دهی شد سپس با 14 نفر از اقتصاددانان، جامعه‌شناسان، اساتید حوزه ارتباطات و رسانه، برنامه‌سازان رادیو و سیاست‌گذاران سازمان صدا‌و‌سیما مصاحبه به عمل آمد و داده‌های به‌دست‌آمده از مصاحبه‌ها کد‌گذاری و مقوله‌بندی شد. در نهایت در این پژوهش به الگویی مفهومی رسیدیم که دارای دو الزام، «اعتماد‌سازی و اعتبار افزایی بین مخاطب و رسانه» و «ایجاد هم نگری بین مخاطب و رسانه» است همچنین شامل چهار فرایند: «آگاه‌سازی و متوجه سازی افکار عمومی به مسائل اقتصادی، آموزش دهی و تربیت­گری، سنجش­گری و ارزیابی پیام و تعامل با محیط پیرامون جهت ترویج مفاهیم اقتصاد مقاومتی» است.
    کلید واژگان
    الگو
    رادیو
    اقتصاد مقاومتی
    برنامه‌سازی

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    دکتر عباس اسدی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)،
    کارشناس ارشد ارتباطات
    کارشناس ارشد ارتباطات

    شاپا
    2382-9788
    URI
    http://www.jourcom.com/article_117504.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435067

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب