• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Critical Literary Studies
    • Volume 2, No. 2, Spring and Summer 2020
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Critical Literary Studies
    • Volume 2, No. 2, Spring and Summer 2020
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An Investigation of Interpersonal Metadiscourse Markers as Persuasive Strategies in Donald Trump’s 2016 Campaign Speeches

    (ندگان)پدیدآور
    Etemadfar, ParisaNamaziandost, Ehsan
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    891.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Interpersonal metadiscourse is considered as a significant mean of smoothing communication between the speaker/writer and listener/reader. The present study intends to explore the concept and type of interpersonal metadiscourse markers employed by Donald Trump's campaign speeches as a persuasive strategy. Descriptive qualitative research design is used in the present study. Dafouz's (2008) classification of interpersonal metadiscourse markers was employed to analyze the gathered data. The results revealed that Trump made use of all categories of interpersonal metadiscourse markers namely hedges, certainty markers, attributors, attitude markers, and commentaries, in his campaign speeches. The frequency of attitude markers and commentaries was more than other types of metadiscourse markers in Trump's campaign speech, which demonstrates that he attempted to persuade the public to vote for him through making an emotional link.
    کلید واژگان
    Interpersonal metadiscourse markers
    Donald Trump
    Political speech
    Campaign speeches
    Persuasive strategy

    شماره نشریه
    22020
    تاریخ نشر
    2020-09-01
    1399-06-11
    ناشر
    University of Kurdistan
    سازمان پدید آورنده
    PhD Candidate of TEFL, Department of English, Shahrekord University, Shahrekord, Iran
    PhD in TEFL, Department of English, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran

    شاپا
    2676-699X
    2716-9928
    URI
    https://dx.doi.org/10.34785/J014.2020.749
    http://cls.uok.ac.ir/article_61573.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/434854

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب