مرور دوره 4, شماره 9 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
اعتبارسنجی ادراکات عقلی از منظر غزالی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)اینمقالهبهموضوعاعتبارسنجیادراکاتعقلیومراتبشناختازنظرغزالی،کهنقطهعزیمتنزا ...
-
بررسی دیدگاه معرفتشناختی کالینگوود و دلالتهای آن در برنامه درسی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)مبانی معرفتشناختی در مطالعات برنامه درسی همواره میان صاحبنظران مورد بحث بوده است. در مقاله حاضر، دیدگاه معرفتشناختی کالینگوود، یکی از برجستهترین فیلسوفان قرن بیستم، مورد بررسی قرار گرفته است. از نکات مهم دیدگاه ...
-
ارتباط بین فهم و زبان دراندیشه ویتگنشتاین و گادامر
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)ویتگنشتاین متأخر و گادامر معتقدند فهم متضمن کاربرد است. در اندیشه آنها، حضور ِ«دیگری» در فهم راستین نمایان میشود. ویتگنشتاین برآن است که ما نمیتوانیم هیچ شکل زندگی خاصی را مستقل از شکلهای دیگر زندگی بفهمیم. گادامر نیز ...
-
درآمدی بر روش علمی و مؤلفههای آن در فلسفه ابنسینا
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)هدف از این مقاله آغاز راهی برای بازسازی عقلانی تفکر علمی ابنسینا است؛ بهعبارت دیگر، آغازی است برای کشف و استخراج فلسفه علم ابنسینا. در این مقاله پس از اشاره به جایگاه علم در منظومه فکری ابنسینا، به بحث از روش علوم ...



