دوره 4, شماره 9

 

ارسال های اخیر

  • اعتبارسنجی ادراکات عقلی از منظر غزالی 

    میرعبداللهی, سید باقر (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)
    اینمقالهبهموضوعاعتبارسنجیادراکاتعقلیومراتبشناختازنظرغزالی،کهنقطهعزیمتنزا ...

  • ارتباط بین فهم و زبان دراندیشه ویتگنشتاین و گادامر 

    فضلی, قاسم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)
    ویتگنشتاین متأخر و گادامر معتقدند فهم متضمن کاربرد است. در اندیشه­ آنها، حضور ِ«دیگری» در فهم راستین نمایان می­شود. ویتگنشتاین برآن است که ما نمی‌توانیم هیچ شکل زندگی خاصی را مستقل از شکل­های دیگر زندگی بفهمیم. گادامر نیز ...

  • بررسی دیدگاه معرفت‌شناختی کالینگ‌وود و دلالت‌های آن در برنامه درسی 

    زیبا کلام, فاطمه؛ حیدری, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)
    مبانی معرفت‌شناختی در مطالعات برنامه درسی همواره میان صاحب‌نظران مورد بحث بوده است. در مقاله حاضر، دیدگاه معرفت‌شناختی کالینگ‌وود، یکی از برجسته‌ترین فیلسوفان قرن بیستم، مورد بررسی قرار گرفته است. از نکات مهم دیدگاه ...

  • درآمدی بر روش علمی و مؤلفه‌های آن در فلسفه ابن‌سینا 

    گوهری, عباس؛ غزالی فر, علی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2015-03-21)
    هدف از این مقاله آغاز راهی برای بازسازی عقلانی تفکر علمی ابن‌سینا است؛ به‌عبارت دیگر، آغازی است برای کشف و استخراج فلسفه علم ابن‌سینا. در این مقاله پس از اشاره به جایگاه علم در منظومه فکری ابن‌سینا، به بحث از روش علوم ...