• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی عوامل مؤثر بر مشارکت افراد در برنامه‌های کاربردی موبایل مرتبط با اقتصاد اشتراکی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    گلشنی, افسانهخدیور, آمنهعباسی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    657.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه اقتصاد اشتراکی یکی از مهم‌ترین حوزه­های رو به رشد فناوری­های دیجیتال محسوب می‌گردد. در اقتصاد اشتراکی،از طریق بسترهای نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی موبایل امکان استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود فراهم می‌گردد. در سال­های اخیر اقتصاد اشتراکی با ایجاد انطباق با نیازهای جامعه رشد و محبوبیت بالایی پیداکرده و منجر به ایجاد تحولی شگرف در دنیای کسب‌وکار شده است. نتیجه پژوهش حاضر که در بازه زمانی مرداد 1395 تا 1397 انجام پذیرفته، مدلی است که برای شناسایی پارامترهای مؤثر بر میزان مشارکت مردم جهت استفاده از برنامه‌های موبایل کاربرد دارد که بنا بر اطلاعات در دسترس پژوهشگر هنوز تحقیقی در این زمینه در داخل کشور صورت نگرفته است. روش‌شناسی تحقیق کمی از نوع پیمایش است که ازابزار پرسشنامه برای گردآوری داده­ها استفاده‌شده است. جامعه آماری متشکل از اقشار مختلف شهر تهران است و از نمونه‌برداری خوشه‌ای متشکل از 396 نفر جهت استخراج مفاهیم و سنجه­های نظری این پژوهش است.برای تحلیل داده­های گردآوری‌شده از انواع آزمون‌های آمار استنباطی برای آزمون فرضیه­های آماری و نیز آزمون‌های آماری ناپارامتریک شامل آزمون فریدمن، آزمون کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون خی دو آزمون اسپیرمن و آزمون من­ویتنی استفاده‌شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که فاکتورهای انگیزشی چون عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی، عوامل کاربردی- منطقی و زیست‌محیطی و فاکتورهای بازدارنده‌ای چون عدم اعتماد و عدم تناسب فرهنگی ازجمله فاکتورهای اثرگذار بر میزان مشارکت در اپلیکیشن­های مبتنی بر مصرف تعاملی هستند.
    کلید واژگان
    اپلیکیشن های مبتنی بر مصرف
    اقتصاد اشتراکی
    برنامه‌های کاربردی موبایل
    مصرف مشترک

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
    دانشیار مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.
    محقق پسادکتری، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.

    شاپا
    1735-8418
    URI
    http://www.aimj.ir/article_106196.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430743

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب