ارائه چارچوب حکمرانی دانش در شبکههای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
قدوسی, محمدرضامحمودی, جعفرموسی خانی, محمدجعفری, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله، با طرح این مسئله که هدایتپذیری دانش در بین گروههای مختلف دانشی، بهسختی انجام میشود، به ارائه الگویی برای حکمرانی دانش در این مورد با استفاده از شبکههای اجتماعی میپردازد. ازآنجاکه مرور ادبیات، بهخوبی این باور را که حکمرانی دانش تنها در حد مطالعات کتابخانهای و نه میدانی، انجامشده است را به اثبات میرساند و نشانههای لازم برای ارائه یک طراحی منسجم را نیز ارائه نمینماید. ازاینرو محقق، بافهم وضعیت، نسبت به استفاده از روش تحقیقات علم طراحی بهعنوان روشی اقدام محور، درصدد فهم وضعیت، شناسایی نیازها و اهداف طراحی، ارائه طراحی و سپس ایجاد مصنوع لازم و درنهایت پیادهسازی آن در موردمطالعه، اقدام نموده است. استفاده از ابزار شبکههای اجتماعی بهعنوان یک فناوری اجتماعی که میتواند سبب تحولآفرینی شود، کمک شایانی به ارائه قابلیتهای موردنیاز در طراحی منحصربهفرد در حوزه حکمرانی دانش نمود. نتایج ارائهشده نشان داد که با استفاده از منطقهای نوین این قبیل فناوریها میتوان بسیاری از مشکلاتی که ناشی از ترس، عدم اعتماد، نبود انگیزه، عدم فعالیت و ... قلمداد میشود را برطرف نماید.
کلید واژگان
تحقیقات علم طراحیشبکه اجتماعی غیررسمی
حکمرانی دانش
کارآفرینی استارت آپی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایرانسازمان پدید آورنده
دکتری، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.دانشیار، مدیریت، دپارتمان مهندسی صنایع، دانشگاه امام حسین (ع)، تهران، ایران.
دانشیار ، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
دانشیار، مدیریت، دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران.




