شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت دانش محور شدن شرکتهای تولیدی در منطقه آزاد اروند.
(ندگان)پدیدآور
مکوندی, محمدمهرعلی زاده, یداللهحسین پور, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در دانش محورسازی شرکتهای تولیدی منطقه آزاد اروند با استفاده از نظریه داده بنیاد است روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد یک شیوه پژوهش کیفی است که به وسیله ی آن با استفاده از یک دسته داده ها، نظریه ای تکوین می یابد . در این پژوهش برای جمع آوری داده ها با 30 نفر از مدیران عامل یا مدیران تولید شرکتهای موجود در منطقه آزاد اروند مصاحبه های عمیقی انجام گرفت. معیار اصلی برای تعیین حجم نمونه، نیل به نقطه اشباع نظری بود. تمامی افراد حجم نمونه مورد مطالعه با رویکرد هدفمند انتخاب شدند. کدگذاری و تحلیل داده ها طی سه مرحله به انجام رسید و در نهایت، مدل پارادایمی عوامل کلیدی موفقیت دانش محورسازی شرکتهای تولیدی منطقه آزاد اروند شکل گرفت. براساس نتایج این تحقیق 7 مؤلفه کلیدی درونی و بیرونی شناسایی شدند که عبارت اند از منطقه آزاد اروند (بسترسازی کسب وکار ، ایجاد زیرساخت و ... )، دانشگاهها )نقش پژوهشی، آموزش و تربیت نیروی انسانی (، مراکز آموزشی )آموزشهای کسب و کار(، ویژگی های سازمانی )فرهنگ، ساختار، فرآیند(، مشتری گرایی، سرمایه لازم )جذب سرمایه( و در نهایت نیروی انسانی خلاق، دانشور و متخصص.
کلید واژگان
عوامل کلیدی موفقیتدانش محور شدن
اقتصاد دانش بنیان
شرکتهای منطقه آزاد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی،واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.استاد گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی ، اهواز، ایران و گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید چمران، اهواز ، ایران.
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز ، ایران.




