• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش بازی های رایانه ای در رواج عناصر زبانی بیگانه در میان دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    یمینی فیروز, مینانقیب السادات, سید رضاکیا, علی اضغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.075 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف شناخت نقش بازیهای رایانه ای در رواج عناصر زبانی بیگانه در میان دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران انجام گرفته و با بهرهگیری از نظریه های بازی و نظریه یادگیری اجتماعی، به تبیین موضوع مورد بررسی پرداخته است. این پژوهش، با روشهای پیمایش و مشاهده و با استفاده از تکنیک پرسشنامه در بین 450 نفر از دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران، انجام گرفته است. یافتههای تحقیق نشان داد که: 1. بین نقش بازیهای رایانهای و رواج عناصر زبانی بیگانه در میان دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد. 2. بین نقش بازی های رایانهای و افزایش مهارت (توانایی حل مسئله، افزایش خلاقیت، ترغیب به کار گروهی، افزایش حس رقابت، بهتر شدن سرعت عمل و واکنش، تصمیم گیری درباره اتفاقات آینده، احساس قدرت و تسلط بر رایانه) دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد. 3. بین نقش بازیهای رایانه ای و احساسات و نگرشهای (درک واژگان زبان، لذت بخش بودن واژگان زبان، به خاطرسپاری واژگان زبان، علاقه به درس زبان، علاقه به معلّم زبان و فعال بودن در کلاس زبان) دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران در صورت رواج عناصر زبانی بیگانه رابطه معناداری وجود دارد. 4. بین نقش بازی های رایانه ای و فراگیری ابعاد عناصر زبانی بیگانه (افزایش دایره لغات، تقویت نوشتن، تقویت صحبت کردن، تقویت گوش کردن و بهبود مهارت های ارتباطی) در میان دانشآموزان سوم راهنمایی شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد. 5. بین نقش بازی های رایانهای و رواج عناصر زبانی بیگانه از لحاظ جنس دانشآموزان تفاوت معناداری وجود ندارد. 6. بین نقش بازیهای رایانهای و رواج عناصر زبانی بیگانه از لحاظ میزان تحصیلات پدر دانشآموزان تفاوت معناداری وجود ندارد.7. بین نقش بازیهای رایانهای و رواج عناصر زبانی بیگانه از لحاظ میزان تحصیلات مادر دانشآموزان تفاوت معناداری وجود دارد. 8. بین نقش بازیهای رایانه ای و رواج عناصر زبانی بیگانه از لحاظ میزان درآمد خانواده دانشآموزان تفاوت معناداری وجود ندارد. با توجه به یافته های به دست آمده در این پژوهش می توان نتیجه گرفت که دانشآموزان از طریق انجام بازی های رایانه ای به طور غیر مستقیم و ناخودآگاه عناصر زبانی بیگانه را می آموزند.
    کلید واژگان
    بازی
    بازی های رایانه ای
    عناصر زبانی بیگانه
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی – روزنامه نگاری، دانشگاه علامه طباطبایی
    دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
    دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    1735-8418
    URI
    http://www.aimj.ir/article_50814.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430693

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب