رابطه سرمایه فکری (انسانی، مشتری و ساختاری) و عملکرد صنعت بیمه (از دیدگاه مدیران)
(ندگان)پدیدآور
مجتهد زاده, ویداعلوی طبری, سید حسینمهدیزاده, مهرنازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در دو دهه اخیر، مدیریت عملکرد سازمانی به یکی از موضوعهای مورد توجه و جذاب تبدیل شده است. بسیاری از دانشمندان و متخصصان حوزه مدیریت بر این باورند که کارکنان، مبنا و ریشه اصلی بهبود کیفیت و بهرهوری هستند و باید نیروی انسانی را مبنای اصلی فرآیند افزایش کارایی و بهرهوری و نوعی سرمایه بهحساب آورد. نیروی انسانی با کیفیت و دانش مدار مهمترین مزیت رقابتی سازمان و کمیابترین منبع در اقتصاد دانش محور امروز است. این پژوهش به بررسی رابطه سرمایه فکری (و اجزای آن) و عملکرد صنعت بیمه از دیدگاه مدیران میپردازد. نتایج نشان میدهد، سرمایههای فکری، انسانی، مشتری (رابطهای) و ساختاری در بررسی جداگانه و مستقل از یکدیگر، با عملکرد رابطه معنادار دارند؛ درحالیکه در بررسی همزمان صرفاً رابطه سرمایه ساختاری و انسانی با عملکرد معنادار است.
کلید واژگان
انسانیسرمایههای فکری
مشتری و ساختاری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه الزهرا(س)دانشگاه الزهراء (س)
دانشگاه الزهرا (س)
شاپا
2645-80202645-8039




