بررسی عوامل مؤثر بر محتوای اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی
(ندگان)پدیدآور
قائمی, محمد حسینبیات, علیاسکندرلی, طاهرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر واکنش بازار به اعلان سودهای فصلی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1383 تا سه ماهه اول سال1386 میپردازد. 5 عامل زمان اعلان، اندازه شرکت، نوع صنعت، تعداد اعلان های سود و تعداد سایر اطلاعیههای شرکت با دادههای مرتبط با 523 مورد اعلان سود فصلی توسط 94 شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. براساس روش شناسی رویدادپژوهی، واکنش بازار در قالب تغییرات قیمت و حجم معاملات سهام از 20 روز قبل تا20 روز پس از روز اعلان سود فصلی (دوره رویداد) ارزیابی شده است. نتایج نشان میدهد، هرچه سودهای فصلی زودتراعلان شود محتوای اطلاعاتی بیشتری خواهد داشت. نوع صنعت و تعداد سایر اطلاعیهها در دوره رویداد بر محتوای اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی مؤثر است.همچنین هرچه تعداد اعلانهای سود توسط شرکتها کمتر باشد، بار اطلاعاتی اعلان سودهای فصلی کمترخواهد بود.
کلید واژگان
اعلان سود فصلیبازده سهام
حجم معاملات
محتوای اطلاعاتی
شماره نشریه
65تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه بین¬المللی امام خمینی، قزوین، ایرانکارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه بین¬المللی امام خمینی،
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس، ایران
شاپا
2645-80202645-8039




