نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی زاده, هادیfa_IR
dc.contributor.authorمنظری توکلی, حمدا…fa_IR
dc.contributor.authorکارشکی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorخضری مقدم, نوشیروانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:45:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:45:35Z
dc.date.available1399-07-09T12:45:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:45:35Z
dc.date.issued2015-04-21en_US
dc.date.issued1394-02-01fa_IR
dc.date.submitted2015-06-24en_US
dc.date.submitted1394-04-03fa_IR
dc.identifier.citationتقی زاده, هادی, منظری توکلی, حمدا…, کارشکی, حسین, خضری مقدم, نوشیروان. (1394). بررسی نقش سبک‌های شناختی، اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه شهر مشهد. فصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتی, 2(1), 13-1.fa_IR
dc.identifier.urihttp://aep.journals.pnu.ac.ir/article_2185.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/427769
dc.description.abstractتحقیق حاضر با هدف بررسی نقش سبک‌های شناختی، اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانش­آموزان صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش را دانش­آموزان پسر پایه ‌هفتم دبیرستان‌های دولتی منطقه تبادکان تشکیل می­دادند؛ از این جامعه تعداد 263 نفر آزمودنی با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای دومرحله‌ای انتخاب شدند، سپس پرسشنامه سبک‌های شناختی وابسته به زمینه و ناوابسته به زمینه «آزمون گروهی اشکال نهفته»، پرسشنامه ‌جهت‌گیری هدفی میدگلی و همکاران (2001) و پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی به آنان ارائه و داده‌ها جمع‌آوری گردید. داده‌ها با روش آماری همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه ‌و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین سبک‌های شناختی، اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی با پیشرفت ریاضی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و خودکارآمدی ریاضی بیش‌ترین سهم را در پیش‌بینی پیشرفت ریاضی دارد. دانش‌آموزانی که سبک‌شناختی ناوابسته به زمینه دارند، میزان خودکارآمدی ریاضی بیشتری را گزارش کرده‌اند. همچنین دانش­آموزان با سبک‌شناختی ناوابسته به زمینه نمره اهداف تبحری بیشتری دارند و دانش‌آموزان با سبک‌شناختی وابسته به زمینه نمره‌ اهداف اجتنابی بیشتری دارند. اهداف تبحری با خودکارآمدی ریاضی رابطه معنادار دارد. بین میزان خودکارآمدی و نمره‌ هدف رویکردی ارتباط معناداری در جهت مستقیم وجود دارد. بین میزان خودکارآمدی و نمره‌ هدف اجتنابی ارتباط منفی معناداری وجود دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان می‌دهد که پیشرفت عملکرد تحصیلی ریاضی به‌تنهایی از طریق اهداف پیشرفت، سبک‌شناختی و میزان خودکارآمدی قابل پیش‌بینی است، ولی در تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام مشخص گردید که سهم باورهای خودکارآمدی ریاضی بیشتر از اهداف پیشرفت و سبک‌شناختی است.fa_IR
dc.format.extent4576
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتیfa_IR
dc.subjectسبک‌های شناختیfa_IR
dc.subjectاهداف پیشرفتfa_IR
dc.subjectخودکارآمدی ریاضیfa_IR
dc.subjectپیشرفت ریاضیfa_IR
dc.titleبررسی نقش سبک‌های شناختی، اهداف پیشرفت و خودکارآمدی ریاضی در پیشرفت ریاضی دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه شهر مشهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage13
dc.citation.epage1


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد