• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتی
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه اضطراب آمار و ابعاد آن با ارزش تکلیف، خود‌کارآمدی و سطح پردازش دانشجویان رشته روان‌شناسی

    (ندگان)پدیدآور
    پیرمردوند چگینی, ثریاگلستانه, سید موسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.447 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه اضطراب آمار و ابعاد آن باارزش تکلیف، خود­کارآمدی و سطح پردازش دانشجویان رشته روان­شناسی استان قزوین بود. بدین منظور یک نمونه ۳۵۰ نفری از دانشجویان رشته روان­شناسی دانشگاه‌های دولتی استان قزوین به روش نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند و به پرسشنامه اندازه‌گیری اضطراب آمار مورگان، پرسشنامه تجربه یادگیری هانزه و برگر و مقیاس انگیزش و التزام تحصیلی مارتین پاسخ دادند. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. داده‌ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و همبستگی کانونی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاکی از آن است که رابطه بین تمامی ابعاد اضطراب آمار (به‌جز بعد اضطراب آمار و ریاضی، اضطراب آمار و ارزش تکلیف) با تمامی پیامد­های اضطراب آمار (سطح پردازش، خودکارآمدی و ارزش تکلیف) معنادار بود. همچنین نتایج تحلیل همبستگی کانونی نیز نشان داد، از ۳ ریشه کانونی، هر سه ریشه ازنظر آماری معنادار بود. مقدار همبستگی کانونی بین متغیر­های ملاک و پیش­بین برای اولین بعد 43/0 است که این مقدار نشان داد ۲۲ درصد از واریانس متغیر­های ملاک (سطح پردازش، خودکارآمدی، ارزش تکلیف) را متغیر­های پیش­بین (اضطراب آمار، ترس از کلاس، اضطراب ریاضی، عملکرد) تبیین می­کند. در پایان، پیشنهادهای لازم ارائه گردید.
    کلید واژگان
    اضطراب آمار
    ارزش تکلیف
    خود‌کارآمدی
    سطح پردازش

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-11-22
    1394-09-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور

    URI
    http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_2534.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/427763

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب