نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشید, خسروfa_IR
dc.contributor.authorیارمحمدی واصل, مسیبfa_IR
dc.contributor.authorفتحی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:45:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:45:34Z
dc.date.available1399-07-09T12:45:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:45:34Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-27en_US
dc.date.submitted1394-03-06fa_IR
dc.identifier.citationرشید, خسرو, یارمحمدی واصل, مسیب, فتحی, فرشته. (1393). <a href=" http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968_219.html "> رابطه نگرش به زمان با بهزیستی روان‌شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان. فصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتی, 1(2), 73-62.fa_IR
dc.identifier.urihttp://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/427760
dc.description.abstract<span lang="FA">این پژوهش با هدف بررسی وضعیت نگرش به زمان و بررسی رابطه ابعاد شش‌گانه آن (گذشته‌نگر مثبت و منفی، حال نگر مثبت و منفی و آینده‌نگر مثبت و منفی) با بهزیستی روان‌شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده است. این پژوهش، از نوع پیمایشی است که برای انجام آن از پرسشنامه سود برده شده است. جامعه آماری پژوهش همه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر همدان در سال تحصیلی 92-1391 بودند. نمونه پژوهش 1200 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر همدان بودند که به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه نگرش به زمان میللو و وورل و فرم 42 سؤالی پرسشنامه بهزیستی روان‌شناختی ریف و همکاران می‌باشد. جهت تحلیل داده‌های پژوهش از ضریب همبستگی و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شده است. نتایج نشان داد که دانش‌آموزان بیشتر آینده‌نگر مثبت هستند و به‌طورکلی بیشتر نگرش‌های مثبت نشان می‌دهند تا منفی. همچنین مشخص شد بین بهزیستی روان‌شناختی با نگرش به زمان و بین پیشرفت تحصیلی با نگرش به زمان ارتباط معناداری وجود دارد. بر اساس یافته‌ها می‌توان گفت که نگرش دانش‌آموزان به زمان می‌تواند پیش‌بینی کننده خوبی برای بهزیستی روان‌شناختی آنان و پیش‌بینی کننده‌ی ضعیف وضعیت تحصیلی آنان باشد؛ بنابراین با رشد و بهبود نگرش‌های مثبت در دانش‌آموزان می‌توان انتظار افزایش بهزیستی روانی آنان را داشت.</span>fa_IR
dc.format.extent209
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش های کاربردی در روان‌شناسی تربیتیfa_IR
dc.subjectکلیدواژه‌ها: نگرش به زمانfa_IR
dc.subjectبهزیستی روان‌شناختیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.title<a href=" http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968_219.html "> رابطه نگرش به زمان با بهزیستی روان‌شناختی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage73
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد