| dc.contributor.author | رشید, خسرو | fa_IR |
| dc.contributor.author | یارمحمدی واصل, مسیب | fa_IR |
| dc.contributor.author | فتحی, فرشته | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:45:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:45:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:45:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:45:34Z | |
| dc.date.issued | 2014-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-05-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-03-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رشید, خسرو, یارمحمدی واصل, مسیب, فتحی, فرشته. (1393). <a href=" http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968_219.html "> رابطه نگرش به زمان با بهزیستی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه پژوهش های کاربردی در روانشناسی تربیتی, 1(2), 73-62. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/427760 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA">این پژوهش با هدف بررسی وضعیت نگرش به زمان و بررسی رابطه ابعاد ششگانه آن (گذشتهنگر مثبت و منفی، حال نگر مثبت و منفی و آیندهنگر مثبت و منفی) با بهزیستی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان انجام شده است. این پژوهش، از نوع پیمایشی است که برای انجام آن از پرسشنامه سود برده شده است. جامعه آماری پژوهش همه دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر همدان در سال تحصیلی 92-1391 بودند. نمونه پژوهش 1200 نفر از دانشآموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر همدان بودند که بهصورت نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. ابزار این پژوهش پرسشنامه نگرش به زمان میللو و وورل و فرم 42 سؤالی پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و همکاران میباشد. جهت تحلیل دادههای پژوهش از ضریب همبستگی و تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شده است. نتایج نشان داد که دانشآموزان بیشتر آیندهنگر مثبت هستند و بهطورکلی بیشتر نگرشهای مثبت نشان میدهند تا منفی. همچنین مشخص شد بین بهزیستی روانشناختی با نگرش به زمان و بین پیشرفت تحصیلی با نگرش به زمان ارتباط معناداری وجود دارد. بر اساس یافتهها میتوان گفت که نگرش دانشآموزان به زمان میتواند پیشبینی کننده خوبی برای بهزیستی روانشناختی آنان و پیشبینی کنندهی ضعیف وضعیت تحصیلی آنان باشد؛ بنابراین با رشد و بهبود نگرشهای مثبت در دانشآموزان میتوان انتظار افزایش بهزیستی روانی آنان را داشت.</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 209 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهش های کاربردی در روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | کلیدواژهها: نگرش به زمان | fa_IR |
| dc.subject | بهزیستی روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | <a href=" http://aep.journals.pnu.ac.ir/article_1968_219.html "> رابطه نگرش به زمان با بهزیستی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 73 | |
| dc.citation.epage | 62 | |