دوره 3, شماره 11

 

ارسال های اخیر

  • عوامل مؤثر بر سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش کشاورزی ایران 

    هوشمند, محمود؛ دانش نیا, محمد؛ عبداللهی, زهرا؛ اسکندری پور, زهره (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بخش کشاورزی به­عنوان بخش مسلط بر اقتصاد شناخته شده است. افزایش روز افزون تقاضای مواد غذایی، سهم بالای بخش کشاورزی در اشتغال بر اهمیت این بخش می­افزاید و شاید بتوان توسعه بخش کشاورزی را ...

  • علیت مارکوف سوئیچینگ و رابطه تولید و پول در ایران‌ 

    فلاحی, فیروز (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    چگونگی اثرگذاری پول بر متغیرهای حقیقی اقتصاد از جمله مهم­ترین موضوعات مورد بحث در اقتصاد بوده و در این راستا نظرات مختلفی از سوی مکاتب اقتصادی ارایه شده است. در همین راستا مطالعات تجربی زیادی برای بررسی روابط علی بین تولید ...

  • ادوار تجاری حقیقی تحت ترجیحات مصرفی و فراغت در اقتصاد ایران: رهیافت تعادل عمومی پویای تصادفی 

    فخرحسینی, سید فخرالدین (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    مفهوم شکل­گیری عادات مربوط به مصرف در تابع مطلوبیت خانوار نمونه در مدل­های ادوار تجاری حقیقی می­تواند پدیده جایزه ریسک را توضیح دهد. تحلیل جزئی در مورد پویایی­های از مدل شکل­گیری عادات در مصرف و فراغت به­صورت کامل در ایران ...

  • تأثیر رونق صادراتی بر بیکاری در ایران 

    سهیلی, کیومرث؛ نظرپور, شهربانو (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    تجارت خارجی به­عنوان یکی از ابزارهای جهانی­شدن، زمینه­ساز رقابت بین­المللی و مشارکت کشورها در فعالیت­های اقتصادی است. در جریان تجارت خارجی فعالیت­هایی که از توان رقابتی برخوردار نباشند، امکان بقا را از دست داده و سطح بیکاری ...

  • توسعه بازارهای مالی و نابرابری درآمدی در اقتصاد ایران: رویکرد تصحیح خطای غیرخطی 

    رزاء نژاد, منصور؛ حسین پور, عبدالکریم؛ انواری, ابراهیم (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    بازارهای مالی مغز سیستم اقتصادی و کانون اصلی تصمیم‌گیری هستند و چنانچه این بازارها با شکست و نارسایی مواجه شوند، عملکرد کل سیستم اقتصادی آسیب خواهد دید. این مطالعه به بررسی رابطه بلندمدت (همجمعی آستانه‌ای) توسعه بازارهای ...

  • بررسی ساختار بازار صنایع کارخانه‌ای ایران براساس مدل‌های ساختاری و غیرساختاری 

    شهیکی تاش, محمدنبی؛ نوروزی, علی (دانشگاه بوعلی سینا, 2014-11-22)
    در این پژوهش به منظور تحلیل ساختار بازارهای صنعتی ایران از مدل­های ساختاری و غیرساختاری در 131 صنعت کد 4 رقمیISIC در طی دوره 1375 تا 1387 استفاده شده است. یافته­های تحقیق براساس شاخص های لرنر، بون و هرفیندال نشان می­دهد ...