• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعاون و کشاورزی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعاون و کشاورزی
    • دوره 6, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نیازسنجی آموزشی زنان روستایی در زمینه دوره های تک پودمانی مهارتی علمی- کاربردی کشاورزی در استان تهران

    (ندگان)پدیدآور
    ریاحی, معصومهعباسی, عنایتچیذری, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    365.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف نیازسنجی آموزشی دوره­های تک­پودمانی مهارتی علمی- کاربردی کشاورزی در تعاونی­های روستایی زنان استان تهران به روش پیمایشی انجام گرفت.تحقیق از نوع توصیفی بود و جامعة آماری آن را اعضای تعاونی­های روستایی زنان استان تهران و کارشناسان مربوطه تشکیل دادند. با بهره­گیری از جدول کرجسی و مورگان(1970) و روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای با انتساب متناسب تعداد 150 نفر از زنان دارای حداقل مدرک دیپلم عضو تعاونی انتخاب شدند. با توجه به محدودیت تعداد کارشناسان، همه 30 کارشناس در مطالعه شرکت داده‎ شدند. این پژوهش در دو مرحله انجام گرفت: نخست نیازهای آموزشی زنان از دیدگاه خودشان با استفاده از پرسش‌نامه مبتنی بر مدل بوریچ مشخص شد که نتایج نشان داد 17 نیاز آموزشی بالاترین اولویت را داشتند و سه اولویت اول به ترتیب، رایانه و اینترنت، شیوه­های نوین بسته­بندی و کارآفرینی و خوداشتغالی بودند. در مرحلة دوم به منظور تعیین سطح توافق زنان عضو تعاونی و کارشناسان در خصوص نیاز­های آموزشی زنان، از مدل کوادرانت استفاده شد که نتایج نشان داد اکثر نیازهای آموزشی از دیدگاه زنان و کارشناسان با یکدیگر تطابق دارد. به منظور اثربخشی برنامه­های آموزشی، توجه به دیدگاه زنان روستایی و کارشناسان ترویج امری ضروری و این مسئله با استفاده از مدل نیازسنجی بوریچ و کوادرانت امکان­پذیر است.پژوهش حاضر با هدف نیازسنجی آموزشی دوره­های تک­پودمانی مهارتی علمی- کاربردی کشاورزی در تعاونی­های روستایی زنان استان تهران به روش پیمایشی انجام گرفت.تحقیق از نوع توصیفی بود و جامعة آماری آن را اعضای تعاونی­های روستایی زنان استان تهران و کارشناسان مربوطه تشکیل دادند. با بهره­گیری از جدول کرجسی و مورگان(1970) و روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای با انتساب متناسب تعداد 150 نفر از زنان دارای حداقل مدرک دیپلم عضو تعاونی انتخاب شدند. با توجه به محدودیت تعداد کارشناسان، همه 30 کارشناس در مطالعه شرکت داده‎ شدند. این پژوهش در دو مرحله انجام گرفت: نخست نیازهای آموزشی زنان از دیدگاه خودشان با استفاده از پرسش‌نامه مبتنی بر مدل بوریچ مشخص شد که نتایج نشان داد 17 نیاز آموزشی بالاترین اولویت را داشتند و سه اولویت اول به ترتیب، رایانه و اینترنت، شیوه­های نوین بسته­بندی و کارآفرینی و خوداشتغالی بودند. در مرحلة دوم به منظور تعیین سطح توافق زنان عضو تعاونی و کارشناسان در خصوص نیاز­های آموزشی زنان، از مدل کوادرانت استفاده شد که نتایج نشان داد اکثر نیازهای آموزشی از دیدگاه زنان و کارشناسان با یکدیگر تطابق دارد. به منظور اثربخشی برنامه­های آموزشی، توجه به دیدگاه زنان روستایی و کارشناسان ترویج امری ضروری و این مسئله با استفاده از مدل نیازسنجی بوریچ و کوادرانت امکان­پذیر است.
    کلید واژگان
    نیازسنجی آموزشی
    مدل بوریچ
    مدل کوادرانت
    تعاونی‌های روستایی زنان
    استان تهران

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-5370
    URI
    http://ajcoop.mcls.gov.ir/article_46621.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/426244

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب