تحلیل رگرسیونی عوامل مؤثر بر ترویج کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی تهران
(ندگان)پدیدآور
آمدی, اقدسملک محمدی, ایرجحسینی نیا, غلامحسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش با توجه به تجربه سایر کشورها و نتایج تحقیقات دیگر، شیوه های ترویج کارآفرینی از طریق تعاونیهای کشاورزی بررسی شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی بوده و به روش علّی- ارتباطی در سال 1387انجام شده است. جامعه آماری شامل اعضای تعاونیهای کشاورزی در تهران است که 5743 نفر مرد و 797 نفر زن در 107شرکت تعاونی را در بر میگیرد. برپایه فرمول کوکران، حجم نمونه 335 نفر برآورد شد. ابزار اصلی این تحقیق پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 87/0(87/0=r) است.
نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره به روش گام به گام در خصوص تأثیرات متغیرهای مستقل تحقیق بر میزان ترویج کارآفرینی نشان میدهد که به ترتیب، وجود ویژگیهای کارآفرینانه در اعضا، میزان شرکت در دوره های آموزشی، رضایت از فعالیتهای انجام گرفته در تعاونی، انجام فعالیتها به صورت گروهی در تعاونی، ارائه خدمات در تعاونی و عوامل اقتصادی در تعاونی نقش مثبتی بر متغیر وابسته یعنی ترویج کارآفرینی داشتهاند. در مجموع، عوامل فوق 57 درصد از عوامل مؤثر بر ترویج کارآفرینی توسط تعاونیهای کشاورزی را تبیین می نمایند.
کلید واژگان
تعاونیتعاونیهای کشاورزی
کارآفرینی
ترویج کارآفرینی
شماره نشریه
210211تاریخ نشر
2009-12-221388-10-01
ناشر
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد رشته ترویج و آموزش کشاورزیاستاد گروه ترویج و آمو زش کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران
مدرس دانشگاه و معاون پژوهش، آموزش و کارآفرینی وزارت تعاون




