تأثیر آمیخته بازاریابی در تصمیم خرید و میزان رضایت مشتریان شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت
(ندگان)پدیدآور
گراوند, ایوبنورایی, محمودساعی ارسی, ایرجنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق ارتقای دانش در زمینه تعاونیهای تولیدی در کشور، بررسی و تعیین رابطه احتمالی میان کیفیت، قیمت، تبلیغات و نحوه توزیع محصولات شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت با تصمیم خرید مشتریان و تعیین میزان رضایت مندی مشتریان در این زمینه در نیمه 1389 بوده است. این پژوهش میدانی از نوع توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان و خریداران محصولات شرکتهای تعاونی تولیدی استان لرستان در شهرستان کوهدشت تشکیل میدهد. حجم نمونه مورد بررسی با توجه به فرمول نمونهگیری از جوامع نامحدود، 20 نمونه تعیین شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون کرونباخ 98 درصد به دست آمد.
یافته های تحقیق نشان میدهد که رضایت مشتریان از خرید محصولات این شرکتها معادل 10/2 و به مراتب از میانگین مورد انتظار (3) کمتر است که این مهم گویای رضایت کم متقاضیان از تعاونیهاست. بدین ترتیب این نتیجه حاصل می شود که راهبردهای بازاریابی (یعنی نحوه ترکیب آمیخته بازاریابی) شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت نتوانسته اند به نحو شایسته رضایت مشتریان خود را جلب کنند که در نتیجة آن مشتریان به تصمیم در انتخاب و خرید محصولات این شرکتها تشویق و ترغیب نگردیده اند. به دیگر سخن، رضایتمندی خریدارانتابعیاز متغیرهایکیفیت، قیمت، تبلیغ و توزیعاست که به عنوان متغیرهای مداخلهگر، با ایجاد و تأمین خواسته های مشتریان، تصمیم به خرید از این شرکتها را موجب میشود.
کلید واژگان
رضایت مشتریتعاونی
آمیخته بازاریابی
تصمیم خرید
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01
ناشر
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد بازاریابیعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر




