• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعاون و کشاورزی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه تعاون و کشاورزی
    • دوره 21, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آمیخته بازاریابی در تصمیم خرید و میزان رضایت مشتریان شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت

    (ندگان)پدیدآور
    گراوند, ایوبنورایی, محمودساعی ارسی, ایرج
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.418 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام این تحقیق ارتقای دانش در زمینه تعاونیهای تولیدی در کشور، بررسی و تعیین رابطه احتمالی میان کیفیت، قیمت، تبلیغات و نحوه توزیع محصولات شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت با تصمیم خرید مشتریان و تعیین میزان رضایت مندی مشتریان در این زمینه در نیمه 1389 بوده است. این پژوهش میدانی از نوع توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را مشتریان و خریداران محصولات شرکتهای تعاونی تولیدی استان لرستان در شهرستان کوهدشت تشکیل می‌دهد. حجم نمونه مورد بررسی با توجه به فرمول نمونه‌گیری از جوامع نامحدود، 20 نمونه تعیین شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون کرونباخ 98 درصد به دست آمد. یافته های تحقیق نشان می‌دهد که رضایت مشتریان از خرید محصولات این شرکتها معادل 10/2 و به مراتب از میانگین مورد انتظار (3) کمتر است که این مهم گویای رضایت کم متقاضیان از تعاونیهاست. بدین ترتیب این نتیجه حاصل می شود که راهبردهای بازاریابی (یعنی نحوه ترکیب آمیخته بازاریابی) شرکتهای تعاونی تولیدی شهرستان کوهدشت نتوانسته اند به نحو شایسته رضایت مشتریان خود را جلب کنند که در نتیجة آن مشتریان به تصمیم در انتخاب و خرید محصولات این شرکتها تشویق و ترغیب نگردیده اند. به دیگر سخن، رضایت‌مندی خریداران‌تابعی‌از متغیرهای‌کیفیت، قیمت، تبلیغ و توزیع‌است که به عنوان متغیرهای مداخله‌گر، با ایجاد و تأمین خواسته های مشتریان، تصمیم به خرید از این شرکتها را موجب می‌شود.
    کلید واژگان
    رضایت مشتری
    تعاونی
    آمیخته بازاریابی
    تصمیم خرید

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2010-09-23
    1389-07-01
    ناشر
    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد بازاریابی
    عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر
    عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابهر

    شاپا
    2008-5370
    URI
    http://ajcoop.mcls.gov.ir/article_8921.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/426121

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب