• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در علوم بالینی
    • دوره 2, شماره (4-3)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در علوم بالینی
    • دوره 2, شماره (4-3)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    توانمندسازی استادان پیش‌نیاز شکل‌گیری حرفه‌ای فراگیران پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    افشار, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    345.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله کوتاه
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: امروزه پذیرفته شده است که آموزش پزشکی به ویژه در زمینه آموزش منش و تعهد حرفه‌ای، با چالش‌هایی روبه‌رو می‌باشد. علل متعددی برای این امر ذکر شده است، اما یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع آن است که استادان پزشکی به طور معمول برای وظایف آموزشی خود تربیت نمی‌شوند و آموزش آ‌ن‌ها در دوران تحصیل متمرکز بر جنبه‌های تکنیکی و دانشی رشته پزشکی می‌باشد. این مهم می‌تواند تأثیر زیادی بر شکل‌گیری حرفه‌ای فراگیران داشته باشد و به دنبال آن، بر رابطه توأم با اعتماد ارایه‌کنندگان خدمات سلامت و جامعه تأثیر نامناسبی بگذارد. شیوه مطالعه: در پژوهش حاضر تلاش شد تا با توجه به اصول طراحی برنامه‌های توانمندسازی استادان، پیشنهاد‌های عملی برای طراحی یک برنامه آموزشی که بتواند به استادان پزشکی در آموزش اصول و مؤلفه‌های منش و تعهد حرفه‌ای کمک نماید، مرور گردد. یافته‌ها: طراحی یک برنامه توانمندسازی به منظور تقویت فرایند شکل‌گیری حرفه‌ای دانشجویان، نیازمند شناخت کافی از فرهنگ حاکم بر مؤسسه آموزشی، مشخص نمودن اهداف و اولویت‌های مؤسسه، هدف‌گذاری مناسب آموزشی با در نظر گرفتن انواع روش‌های آموزشی و به صورت میان رشته‌ای می‌باشد. نتیجه‌گیری: با توجه به این که هدف از توانمندسازی استادان، پرورش، ارتقا و تقویت توانایی‌های اعضای هیأت علمی و سایر عناصر سازمان و به کارگیری مناسب آن‌ها است، توجه به این امر می‌تواند در شکل‌گیری درست حرفه‌ای فراگیران مؤثر باشد و منجر به تربیت حرفه‌مندانی در حوزه سلامت شود که با ایفای وظایف خود مراقبت از بیمار را ارتقا دهند.
    کلید واژگان
    استادان
    برنامه توانمندسازی
    منش حرفه‌ای
    حرفه‌ای‌گری
    استاد پزشکی
    آموزش پزشکی

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی کرمان
    Vesnu Publications
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه اخلاق پزشکی، دانشکده طب سنتی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    ‪2588-4174
    URI
    https://dx.doi.org/10.22122/ajcr.2017.60711
    http://ajcr.kmu.ac.ir/article_60711.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/425949

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب